W ostatnim czasie rynek samochodów elektrycznych znalazł się na ostrym zakręcie. Po zakończeniu programów dopłat popyt na auta bteryajne spadł spadł i to drastycznie. W efekcie producenci zmuszeni zostali do ograniczania produkcji, wstrzymywania pracy fabryk i wysyłania pracowników na przymusowe urlopy. Te problemy dotykają m.in. Volkswagena. Jednak proces opracowania nowego modelu to nie jest kwestia miesięcy, dlatego obecne perturbacje nie wpłynęły na premierę nowego elektrycznego modelu. Volkswagen ID.7 Tourer to nic innego jak ID.7 w wersji kombi.
- Volkswagen ID.7 Tourer. Elektryczny odpowiednik Passata Variant
- Volkswagen ID.7 Tourer - nadwozie
- Volkswagen ID.7 Tourer - napęd
- Volkswagen ID.7 Tourer - wnętrze
- Volkswagen ID.7 Tourer - wyposażenie i systemy
Volkswagen ID.7 Tourer. Elektryczny odpowiednik Passata Variant
ID.7 to flagowy model wśród elektrycznych aut Volkswagena, pozycjonowany w klasie średniej-wyższej, a więc tam gdzie Passat. Obie linie uzupełniają się, więc chętni na napęd bateryjny mogą wybrać ID.7 (od teraz również kombi), a pozostali mają do wyboru hybrydę plug-in, wersję mild hybrid, napędy benzynowe i wysokoprężne w Passacie.
Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer - nadwozie
Elektryczne kombi Volkswagena charakteryzuje się długą linią dachu. Pod względem stylistycznym Tourer jest połączeniem klasycznego kombi oraz auta z nadwoziem shooting brake.
Volkswagen ID.7 Tourer
Dzięki zwiększonej wysokości z tyłu, przestrzeń bagażowa jest wyraźnie większa niż w limuzynie: z pięcioma osobami na pokładzie bagażnik ID.7 Tourera może pomieścić do 605 litrów. Po załadowaniu do oparć przednich siedzeń i do dachu, przestrzeń ta rośnie do 1714 litrów, wówczas w bagażniku zmieszczą się przedmioty mierzące blisko 2 metry długości.
Volkswagen ID.7 Tourer - napęd
Nowe elektryczne kombi Volkswagena zostanie wprowadzone na rynek europejski jako ID.7 Tourer Pro i ID.7 Tourer Pro S, każdy o mocy 286 KM i napędem na tylne koła. Źródłem energii w tej pierwszej wersji będzie akumulator o pojemności netto 77 kWh, a w ID.7 Tourer Pro S zastosowano nowy akumulator o pojemności netto 86 kWh.
Volkswagen ID.7 Tourer
Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym akumulator o pojemności 77 kWh można ładować z mocą do 175 kW, a akumulator o pojemności 86 kWh – do 200 kW.
Zasięg samochodu z większym akumulatorem, zgodnie z normą WLTP, ma sięgać 687 km. Realnie będzie sporo mniejszy, ale jeśli przekroczy 500 km to będzie można uznać za spory sukces.
Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer - wnętrze
Kabina ID.7 Tourer jest identyczna, jak w liftbacku. A to oznacza, oszczędne w formie wnętrze, zdominowane przez centralny ekran dotykowy o przekątnej 15 cali, który stanowi centrum zarządzania samochodem. Wspierany jest on, przez niewielki ekran cyfrowych zegarów, umieszczony przed kierowcą.
Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer - wyposażenie i systemy
Nowy Volkswagen ID.7 Tourer zadebiutuje z bogatym wyposażeniem standardowym. Wersja Pro na rynku niemieckim będzie mieć w standardzie reflektory LED i tylne światła w tej samej technologii, 19-calowe felgi i relingi dachowe. Ponadto w aucie znajdą się: bezkluczykowy system zamykania i uruchamiania Keyless Access, siatka oddzielająca bagażnik od kabiny, oświetlenie ambientowe w 10 kolorach, podgrzewana wielofunkcyjna kierownica, system nawigacji Discover Pro Max, ulepszony wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, system kamer cofania, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic z inteligentnymi nawiewami i podgrzewane przednie fotele.
Volkswagen ID.7 Tourer
Nowy asystent głosowy IDA nie tylko umożliwia sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, lecz także znajdzie odpowiedzi na konkretne pytania z różnych dziedzin, korzystając z dostępu do internetowych baz danych, a ponadto zaoferuje integrację z opartym na sztucznej inteligencji narzędziem ChatGPT (będzie on dostępny jako aktualizacja w późniejszym czasie).
Nowością na pokładzie jest także opcjonalna aplikacja Wellness. Umożliwia ona dostosowanie różnych funkcji pojazdu za pomocą wstępnie skonfigurowanych programów w celu poprawy samopoczucia podczas podróży lub przerw. Ponadto ID.7 Tourer Pro wyróżnia się więc bogatym wyposażeniem standardowym, w tym wieloma systemami wspomagającymi kierowcę.
Volkswagen ID.7 Tourer
Podobnie jak w ID.7 z nadwoziem fastback, także w odmianie kombi na liście opcji znajdzie się panoramiczny, szklany dach z inteligentną szybą. Zintegrowana ze szkłem polimerowa warstwa ciekłokrystaliczna (PDLC) sprawia, że dach może być przezroczysty lub nie – zależnie od życzenia kierowcy.
Volkswagen ID.7 Tourer
Obie wersje nadwoziowe ID.7 będą produkowane (równolegle z SUV-em ID.4) w zakłądzie Volkswagena w Emden. Czyli w tym zakładzie, który wstrzymywał produkcję m.in. w listopadzie 2023 roku i na początku lutego 2024 roku.