Na marcowym salonie w Genewie Volkswagen zaprezentuje nową odmianę Passata o nazwie Alltrack.
Samochód trafi do tej samej klasy, w której znajdują się m.in. Volvo XC70, Skoda Octavia Scout czy też Audi Allroad. Alltrack to po prostu Passat kombi z podniesionym zawieszeniem i napędem (chociaż nie zawsze) na obie osie.
Stylistyczne zmiany są niewielkie. Co ciekawe, w przeciwieństwie do wymienionych konkurentów, Volkswagen zrezygnował z plastikowych fartuchów ochronnych na drzwi, błotniki czyt zderzaki. Wyglądają one efektownie, ale okazują się mało praktyczne - o ile porysowany element blacharski można po prostu polakierować, to plastikowy fartuch ochronny nadaje się tylko do wymiany, co okazuje się... droższe.
Passat Alltrack generalnie będzie posiadał napęd wszystkich kół. Jednak bazowa wersja z silnikiem 1.8 TSI o mocy 160 KM będzie posiadała napęd tylko przedniej osi. Przykład Volvo XC70, które również jest dostępne w wybranych wersjach silnikowych wyłącznie z napędem tylko przedniej osi, pokazuje, że wbrew pozorom są klienci na takie samochody. Doceniają oni większy prześwit (łatwość poruszania po polnych drogach, starszym osobom łatwiej się wsiada), ale nie mają ambicji terenowych.
Napęd przedniej osi będzie dostępny również w samochodach napędzanych bazowym, dwulitrowym dieslem o mocy 140 KM (w opcji będzie 4x4). Natomiast mocniejsze wersje (2.0 TDi 170 KM i 2.0 TSI 211 KM) będą oferowane wyłącznie z napędem wszystkich kół i standardowo z dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG.
Samochody czteronapędowe będą posiadały system Offroad, który ma pomóc kierowcy podczas jazdy w terenie. Działa on do prędkości 30 km/h zmieniając charakterystykę pracy m.in. ABS-u, ESP, ASR oraz blokady dyferencjału.
Nowy Passat Alltrack trafi do salonów już na wiosnę.