Volkswagen wprowadza do sprzedaży zmodernizowanego Passata. Przypomnijmy, że samochód pokazano na salonie genewskim i o ile zmiany stylistyczne nie są spektakularne, to już modyfikacje techniczne są całkiem spore.
Na początek zamawiać można samochody w wyższych wersjach wyposażenia z wybranymi silnikami.
Volkswagen Passat Alltrack
Co nowego znajdziemy w Passacie? Od teraz wszystkie zaawansowane systemy asystujące Volkswagena są skupione pod jedną nazwą – IQ.DRIVE. Należy do nich m.in. nowy system „Travel Assist”. Jednym z jego elementów jest tzw. pojemnościowa kierownica, która rejestruje dotyk i zapewnia kierowcy dostęp do obsługi różnych systemów. Passat jest pierwszym modelem, w którym Volkswagen zastosował właśnie taki rodzaj kierownicy.
Również po raz pierwszy w nowym Passacie zastosowano „Emergency Steering Assist”. Poprzez ingerencję w działanie układu hamulcowego zwiększa on bezpieczeństwo manewru omijania. Udoskonalono też system „Lane Assist” utrzymujący samochód na pasie ruchu. Zwiększeniu bezpieczeństwa i komfortu podróżowania służą ponadto nowe reflektory IQ.LIGHT LED Matrix.
Volkswagen Passat
System multimedialny trzeciej generacji (MIB3) ma cyfrowe połączenie z nowym zestawem wskaźników „Digital Cockpit”. W porównaniu z poprzednim urządzeniem („Active Info Display”) nowe cyfrowe wskaźniki są bardziej zaawansowane. Ich grafika jest prosta i elegancka, a ekran, na którym są wyświetlane zapewnia większy kontrast. System wzbogacono o nowe funkcje. Trzy różne konfiguracje wskaźników można teraz zmieniać i uruchamiać tylko jednym przyciskiem znajdującym się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy.
Zmieniono kształt zderzaków z przodu i z tyłu, wygląd osłony chłodnicy, a także napis „Passat” znajdujący się pośrodku tylnej części nadwozia. Nowe są diodowe reflektory, LED-owe światła do jazdy dziennej i przeciwmgłowe, a także LED-owe lampy z tyłu.
Nowego Passata można rozpoznać we wnętrzu po nowych elementach dekoracyjnych i wzorach tapicerki, nowym wykończeniu drzwi, nowym kolorze oświetlenia oraz po zmienionych wskaźnikach i kierownicy.
Volkswagen Passat
Ważną nowością w Passacie będzie silnik 2.0 TDI Evo – turbodiesel o mocy 150 KM. Wśród jednostek napędowych nowego Passata znajdą się również trzy benzynowe (TSI) o mocy 150, 190 oraz 272 KM, a także diesle (TDI) osiągające 190 KM i 240 KM.
Wszystkie jednostki TSI i TDI spełniają normę Euro 6d-TEMP. Każdy Passat – zarówno z silnikiem benzynowym, jak i z wysokoprężnym – jest wyposażany w filtr cząstek stałych.
Wyposażeniu Passata Volkswagen nadał nową strukturę. Podstawowy wariant, który pojawi się w ofercie na przestrzeni najbliższych tygodni, nosi nazwę „Essence”, oferując w standardzie m.in. system Front Assist, Radio Composition Colour z instalacją bluetooth czy reflektory główne LED z automatyczną regulacją ich zasięgu.
Środkowa wersja wyposażenia o nazwie „Business” oferuje standardowo m.in. rozbudowany zestaw systemów w ramach „Travel Assist” podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa, takich jak „Lane Assist”, „Emergency Assist” (dla DSG), system „Traffic Jam Assist” czy aktywny tempomat ACC do 210 km/h (dla DSG – z funkcją Stop & Go).
Najwyższy poziom wyposażenia, „Elegance” wyróżnia się m.in. zastosowaniem nastrojowego oświetlenia kabiny czy przykuwających wzrok 17-calowych obręczy kół „Istanbul” ze stopu metali lekkich.
Do wersji „Business” i „Elegance” można zamówić stylistyczny pakiet „R-Line”. Oprócz opisanych wersji, w ofercie marki znajdzie się także Passat Alltrack oraz Passat GTE.
A jak kształtują się ceny? Bazowa wersja Business kosztuje od 134 390 zł (2.0 TSI, 190 KM) lub od 150 290 zł (2.0 TDI, 190 KM). Za nową wersję Elegance trzeba zapłacić od 142 090 zł (2.0 TSI, 190 KM). Kombi jest droższe o około 5 tys. zł.
Obecnie cennik zamyka Passat Variant 2.0 TDI o mocy 240 KM z napędem na wszystkie koła,który kosztuje od 187 790 zł. Wszystkie auta posiadają 7-stopniową skrzynię DSG.