Volkswagen Scirocco debiutował w 2008 roku. Po sześciu latach można się więc spodziewać premiery nowego generacji. Jednak samochody sportowe, które z założenia nie są przeznaczone do masowej sprzedaży (od premiery do końca 2013 roku wyprodukowano 212 415 egzemplarzy Scirocco), starzeją się wolniej.
Volkswagen Scirocco
Dlatego zamiast nowej generacji Volkswagen zafundował Scirocco jedynie lifting. Za to poważne zmiany dotknęły gamę jednostek napędowych. Jednym słowem - silniki zmieniły się całkowicie!
Zmiany stylistycznie nie są wielkie. Najbardziej dostrzegalne są z przodu, gdzie pojawiły się reflektory o nowym kształcie (opcjonalnie biksenonowe z doświetlaniem zakrętów) i światła dzienne wykonane w technologii LED. Również tylne światła wykonane są obecnie z diod LED.
Volkswagen Scirocco
Wnętrze zmieniło się nieznacznie. Sportowe fotele i skórzana sportowa kierownica (zaadaptowana z Golfa GTI) są teraz standardem. Ponadto pojawiły się nowe materiały, nowe skórzane tapicerki i kolory. Standardem są umieszczone na podszybiu wskaźniki doładowania i temperatury oleju, natomiast w opcji stały się dostępne systemy ParkAssist i monitorowania martwego kąta.
Volkswagen Scirocco R
Kupując Volkswagena Scirocco będzie można wybierać spośród sześciu jednostek napędowych, czterech benzynowych typu TSI i dwóch wysokoprężnych TDI. Gama benzyniaków obejmuje silniki o mocach 125, 180, 220 i 280 (Scirocco R) KM, natomiast oferta Diesli ograniczona jest do jednostek o mocach 150 i 184 KM. W porównaniu do wersji przedliftingowej, nowe jednostki są mocniejsze i zużywają mniej paliwa. Największe różnice w zakresie mocy dotyczą silnika 2.0 TSI o mocy 180 KM, który zastępuje jednostkę 1.4 TSI o mocy 160 KM oraz Scirocco R, którego moc urosła z 265 do 280 KM.
Volkswagen Scirocco R
Większa moc to oczywiście lepsze osiągi, ale w przypadku Scirocco - również mniejsze zużycie paliwa. Wszystkie silniki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa i spełniają normę emisji spalin Euro 6, zużywając do 19 proc. mniej paliwa. Wszystkie jednostki o mocy do 220 KM standardowo posiadają system Start&Stop oraz układ rekuperacji energii (odzyskana podczas hamowania energia zasila pokładowe systemy).
Volkswagen Scirocco, tak jak do tej pory, produkowany będzie w fabryce Volkswagena pod Lizboną. Wersja poliftingowa pojawi się w europejskich salonach już w sierpniu.