Volkswagen T-Roc to najnowsza broń niemieckiego koncernu w segmencie kompaktowych SUV-ów.
Volkswagen T-Roc
Samochód ma 434,5 cm długości, a więc jest o 25 cm krótszy od Tiguana (oba modele zbudowano na bazie modułowej płyty podłogowej MQB). Pojemność bagażnika to 445 litrów, po złożeniu tylnej, dzielonej asymetrycznie kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1290 litrów.
Volkswagen T-Roc będzie oferowany w trzech wersjach wyposażenia - bazowej (T-Roc), a także Sport i Style. Już bazowa wersja ma cechować się wysokim poziomem wyposażenia. W standardzie znajdziemy m.in. hamulec pokolizyjny, asystenta pasa ruchu czy układ automatycznego hamowania z wykrywaniem pieszych.
Volkswagen T-Roc
W opcji znajduje się adaptacyjny tempomat, kamera cofania, system monitorowania martwego kąta, układ automatycznego parkowania czy półautonomicznej jazdy w korku (samochód sam przyśpiesza do 60 km/h i hamuje do 0). Opcją jest również system bezkluczykowego dostępu czy adaptacyjne zawieszenie DCC.
Volkswagen T-Roc
Podobnie jak Tiguan, Volkswagen T-Roc będzie oferowany z jednym z trzech silników benzynowych TSI lub jednym z trzech diesli TDI. Gama dostępnych napędów będzie szeroka - od samochodów przednionapędowych z manualną skrzynią biegów aż po auta 4x4 (4Motion) ze zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi DSG o siedmiu przełożeniach.
Ceny Volkswagena T-Roc na rodzimym rynku niemieckim będą startowały z poziomu 20 tys. euro. Pierwsze samochody pojawią się w salonach w listopadzie, a na rynku przyjdzie im rywalizować m.in. z Nissanem Qashqai, Renault Captur, Oplem Mokka czy Toyotą C-HR.