Volkswagen T-Roc po liftingu wchodzi na polski rynek. Samochód otrzymał nowe rozwiązania w zakresie stylistyki, udoskonalone systemy obsługi i komunikacji oraz systemy asystujące najnowszej generacji. W skład wyposażenia seryjnego wchodzą teraz m.in. reflektory LED, Digital Cockpit oraz nowa wielofunkcyjna kierownica.
Volkswagen T-Roc po liftingu
Wśród nowych i nowoczesnych systemów asystujących dostępnych w modelu, znajdują się IQ.Drive Travel Assist oraz predykcyjny aktywny tempomat ACC.
Od wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2017 roku Volkswagen sprzedał ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. W samych Niemczech na drogi wyjechało około 180 tys. aut, w całej Europie było ich 650 tys., natomiast 320 tys. egzemplarzy trafiło do klientów w Chinach. T-Roc zyskał więc ważne miejsce w ofercie Volkswagena potwierdzając skuteczność ofensywy marki w dziedzinie modeli typu SUV. Od końca 2019 roku do rodziny T-Roca należy również sportowy T-Roc R.
Teraz model ten przeszedł gruntowe zmiany. Zmodyfikowane elementy stylistyczne sprawiają, że nowy T-Roc stał się jeszcze bardziej charakterystyczny. W jego seryjnym wyposażeniu znalazły się reflektory LED oraz ciemniejsze lampy z tyłu wykonane w tej samej technologii. W opcji, do wersji Style i R-Line, są dostępne matrycowe reflektory IQ.Light LED Matrix. Wygląd T-Roca wzbogacają ponadto nowe kolory lakieru oraz wykonane z lekkich stopów obręcze kół o nowych wzorach, dostępne w rozmiarze od 16 do 19 cali. Wersja wyposażenia R-Line zawiera sportowe elementy typowe dla designu T-Roca R.
Volkswagen T-Roc po liftingu
We wnętrzu nowy jest wyświetlacz za kierownicą oraz ekran systemu multimedialnego. Obsługę pokładowych funkcji samochodu umożliwia nowa wielofunkcyjna kierownica wyposażona w przyciski i dostępna we wszystkich wersjach T-Roca. Obsługa klimatyzacji w nowym miejskim SUV-ie Volkswagena także odbywa się cyfrowo. Temperaturę i nawiew powietrza reguluje się przy pomocy dotykowych suwaków, inne funkcje oraz podgrzewanie foteli za pomocą dotykowych pól.
W ramach wyposażenia seryjnego i opcjonalnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne nowoczesne systemy asystujące. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, nowością są natomiast m.in. IQ.Drive Travel Assist High oraz działający z wyprzedzeniem aktywny tempomat - predykcyjny ACC. Zwiększono zakres działania systemów Side Assist oraz Park Assist, który wspomaga kierowcę podczas parkowania – umożliwia on teraz wjazd na miejsce parkingowe usytuowane prostopadle do krawężnika oraz wyjazd z miejsca równoległego do krawędzi jezdni.
Volkswagen T-Roc po liftingu
Nowy T-Roc ma w pełni cyfrowy system wskaźników i obsługi różnych funkcji stworzony w oparciu o modułową platformę multimedialną trzeciej generacji (MIB3). Digital Cockpit znajduje się za kierownicą, na linii wzroku kierowcy. Jest on również dostępny w wersji Digital Cockpit Pro, z większym ekranem i dodatkowymi funkcjami.
Nowe ekrany systemów multimedialnych T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar 6,5” lub 8,0”. W wypadku systemu multimedialnego Discover Pro przekątna ekranu wynosi nawet 9,2”.
T-Roc może też być stale połączony z internetem. Funkcje skupione w ramach We Connect Plus umożliwiają korzystanie z nowoczesnych usług cyfrowych, np. systemu naturalnych komend głosowych czy z usług streamingowych. W ramach opcji interfejsy Apple CarPlay i Android Auto mogą zostać zintegrowane (również bezprzewodowo poprzez App Connect Wireless) z systemem multimedialnym w samochodzie.
Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub jednym Diesla. Zależnie od rodzaju układu napędowego są one łączone z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową. Wśród silników benzynowych znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia jeden czterocylindrowy, wysokoprężny silnik TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Modele z silnikiem 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM) mogą mieć napęd na cztery koła 4MOTION.
Volkswagen w nowy sposób skonfigurował wersje wyposażenia T-Roca. Samochód jest dostępny w wersji podstawowej o nazwie Life oraz jako Style i R-Line z nowo skonfigurowanym wyposażeniem.
Ceny nowego T-Roca z uwzględnieniem aktualnego rabatu wynoszącego 6000 zł zaczynają się od 101 190 zł. Na tyle wyceniono samochód z silnikiem 1.0 TSI i manualną przekładnią w wersji Life.
Ta sama wersja, ale z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 kosztuje 104 890 zł. Dopłata do przekładni DSG to 8300 zł. Samochody w wersji Style są o ponad 15 tys. droższe niż w wersji Life.
Silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 150 KM, dostępny jest wyłącznie w połączeniu z napędem wszystkich kół i 7-stopniową przekładnią DSG. Ceny takiego auta zaczynają się od 143 690 zł (wersja Style)
Cennik zamyka zaś wersja 2.0 TSI o mocy 190 KM, również łączona z napędem wszystkich kół i przekładnią automatyczną za 148 190 (Style) i 149 690 zł (R-Line).