chceauto.pl
x

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1998
Średnia cena
25 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2461 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
54 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
5800 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KMVolkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM

Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter to bez wątpienia najpopularniejszy (przynajmniej pod względem rozpoznawalności) bus na świecie. Pierwsza generacja – zaprezentowana jeszcze w 1949 roku – bazowała na rozwiązaniach technicznych Volkswagena Typ 1 znanego szerzej, jako Garbus. Samochód wykorzystywał m.in. bliźniacze, chłodzone powietrzem, benzynowe silniki typu boxer oraz całą masę pochodzących z Garbusa podzespołów (skrzynie biegów, układ hamulcowy, przekładnie kierownicze itd.). Przełomowym dla historii Transportera okazał się rok 1990, gdy Volkswagen zaprezentował 4 generację modelu (T4). Produkowany do 2003 roku samochód był pierwszym busem niemieckiej marki wykorzystującym umieszczone poprzecznie z przodu jednostki napędowe i napęd na przednią oś (poprzednie generacje – wzorem Garbusa – napędzał silnik umieszczony bezpośrednio nad osią tylną). Transporter T4 był również pierwszym dużym dostawczakiem niemieckiego producenta, którego budową zajęła się polska fabryka niemieckiej marki w Poznaniu. W latach 2003-2015 powstawała kolejna generacja Transportera – model T5. Od 2015 roku Volkswagen oferuje swoim klientom 6 wcielenie auta, które w – w rzeczywistości – jest gruntownie zmodernizowanym Transporterem T5.

Volkswagen Transporter T4

Model T4 w zależności od konfiguracji może być typowym wołem roboczym, lub stosunkowo wygodną, reprezentacyjną salonką.
Samochód, mimo długiej historii modelu, wciąż jest bardzo ceniony na rynku wtórnym, co przekłada się na ceny. Niestety, mimo że konstrukcja należy do udanych i niezbyt awaryjnych, użytkowy charakter auta mocno odbija się na kondycji większości egzemplarzy.

Wspólną cechą wszystkich T4 jest podatność na korozję, zwłaszcza w okolicach łączenia blach nadwozia.

W zależności od zastosowanej jednostki napędowej, stosunkowo często dochodzi do przepalenia się uszczelki pod głowicą, awarii przepływomierzy czy zawieszenia (końcówki drążków kierowniczych, tuleje wahaczy, sworznie).

Niezbyt dobrą opinie mają też skrzynie biegów oraz dwumasowe koła zamachowe stosowane w jednostce 2,5 TDI. Ogólne wyeksploatowanie wpływa również na podatność na inne, mniej typowe usterki, jak chociażby awarie pompy wspomagania kierownicy czy osprzętu silnika (rozrusznik, alternator itd.).

Zadbany T4 na pewno jest samochodem wartym uwagi – będzie też gwarancją malej ilości usterek. Niestety, znalezienie w Polsce takiego auta, z dnia na dzień, staje się trudniejsze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-06-18

Wersje

NADWOZIA

70 lat (!) Volkswagena Transportera2020-03-13Trzy dekady Volkswagena T42020-09-21Volkswagen T2 na prąd. Słyszałeś o nim?2019-11-03Volkswagen Poznań świętuje 25-lecie2018-09-12Volkswagen Transporter T6 już w Polsce2015-07-07Volkswagen Transporter T6 oficjalnie2015-04-16

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

2.5 TDI 150 KM diesel1998VANręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Caravelle

Volkswagen Caravelle

2.5 TDI 150 KM diesel1998VANręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Transporter T4 2.5 TDI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS