Normy ekologiczne są bezlitosne i uległ im właśnie kolejny producent. Volvo wprowadza na rynek modele S60 i V60 Polestar napędzane czterocylindrowymi silnikami.
Volvo S60 i V60 Polestar
Przypomnijmy, że do tej pory źródłem napędu sportowych wersji S60 i V60 był sześciocylindrowy, doładowany silnik o pojemności 3.0 i mocy 350 KM. Ale to już przeszłość.
Teraz S60 i V60 Polestar będą napędzane silnikiem czterocylindrowym z serii Drive-E o pojemności 2.0 litrów (1969 ccm) i mocy 367 KM. W stosunku do silnika montowanego w S60 T6, który generuje 306 KM, jednostkę poddano poważnej modernizacji: pojawiła się nowa turbosprężarka (maksymalne ciśnienie doładowania to 2 bary), wałki rozrządu, korbowody, poprawiono układ dolotowy oraz zamontowano bardziej wydajną pompę paliwa.
Volvo S60 i V60 Polestar
W efekcie silnik generuje 367 KM (przy 6000 obr/min) i 470 Nm (między 3100 a 6100 obr/min). W cyklu pomiarowym samochód zużywa średnio 7,8 l paliwa na 100 km. Dzięki zastosowaniu mniejszej jednostki napędowej zmniejszyła się masa. S60 waży 1751 kg, a V60 - 1796 kg.
Napęd przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów z możliwością zmiany przełożeń za pomocą łopatek przy kierownicy.
Volvo S60 i V60 Polestar
Inne zmiany w stosunku do modeli T6 to nowe, 20-calowe felgi, zmniejszone wspomaganie kierownicy oraz większe tarcze hamulce o średnicy 371 mm (z przodu).
S60 Polestar przyśpiesza do 100 km/h w 4,7 s, kombi jest wolniejsze o 0,1 s. 200 km/h pojawia się na liczniku po 17,2 s od startu (17,4 s w przypadku V60). Prędkość maksymalna obu wersji została ograniczona do 250 km/h.
Volvo S60 Polestar i V60 Polestar będzie dostępne w polskiej sieci sprzedaży.
Trzylitrowy silnik stosowany do tej pory w modelach S60 i V60 Polestar był ostatnią jednostką sześciocylindrową Volvo. Od teraz wszystkie silniki będą miały cztery cylindry i najwyżej dwa litry pojemności.
Volvo S60 i V60 Polestar na wideo:
Volvo S60 i V60 Polestar z nowymi silnikami - GALERIA ZDJĘĆ