Volvo wprowadziło do polskich salonów modele S80, V70, XC70 po liftingu. Samochody te zadebiutowały w marcu tego roku, na salonie w Genewie.
Oczywiście szwedzka (a tak naprawdę: chińska) firma nie odkryła Ameryki - styliści pochylili się głównie nad przednimi częściami samochodów. W S80 pojawiły się nowe zderzaki (przedni i tylny), nowa osłona chłodnicy oraz światła do jazdy dziennej. Wizualnie samochód znajduje się bliżej ziemi, jest szerszy i niższy.
S80 można zamówić z jednym z trzech typów zawieszenia - klasycznym-komfortowym, obniżonym-sportowym lub aktywnym - Four-C.
Specjaliści z Volvo sporo uwagi poświęcili również V70. Nie może to dziwić, Volvo to eksperci od samochodów kombi, auta z tym typem nadwozia produkuje od 1953 roku. Obecne V70 oferuje 575 litrów pojemności bagażnika, tylna kanapa jest dzielona w proporcji 40/20/40, a po jej złożeniu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1600 litrów.
Samochód przeszedł podobne zmiany jak S80. W V70 pojawiły się nowe zderzaki, przedni grill, światła do jazdy dziennej oraz chromowane akcenty. Zmieniono również kształt tylnych świateł zespolonych. Dokładnie te same zmiany zastosowano w uterenowionej wersji V70, czyli XC70.
Wszystkie modele (S80, V70 i XC70) otrzymały również silniki ze zmienionym oprogramowaniem, dzięki czemu mają cechować się niższym zużyciem paliwa. Przykładowo S80 ze 115-konnym silnikiem wysokoprężnym i manualną skrzynią biegów ma średnio zużywać tylko 4,1 l oleju napędowego na 100 km. Przynajmniej w cyklu pomiarowym...
Nowością jest dostęp do internetu realizowany za pomocą zamontowanego w samochodzie modemu. System obsługiwany jest za pomocą 7-calowego ekranu dotykowego, a kierowa ma do swojej dyspozycji m.in. streamowanie muzyki, przeglądanie stron (wyłącznie na postoju), mapy Google'a, dostęp do prognozy pogody, lokalizacji serwisów Volvo czy informacji o korkach.
Nowością jest system Adaptive Digital Display, którego sercem jest ekran TFT zastępujący klasyczne zegary. Dzięki niemu możliwa jest zmiana wyglądu panelu zegarów, dostępne są trzy tryby: standardowy (Elegance), a także Eco i Performance. Wybór trybu wpływa nie tylko na wygląd ekranu, ale również na rodzaj wyświetlanych informacji.
Samochody mogą być również wyposażone w szereg systemów zwiększających poziom bezpieczeństwa. Standardowo system City Safety działa do 50 km/h i potrafi wyhamować samochód w razie zagrożenia kolizją. Opcją jest natomiast system wykrywania pieszych, który również sam potrafi uruchomić hamulce. Inną nowością jest system wykrywania znaków, który informuje kierowcę np. o ograniczeniach prędkości.
Volvo podkreśla, że ma jasny cel - do 2020 roku w samochodach Volvo ma nie dochodzić do wypadków śmiertelnych.