Volvo wprowadza do polskich salonów model V40 Cross Coutry. Poznaliśmy już ceny tego pojazdu.
Volvo V40 Cross Country
Modelem tym Volvo wraca do tradycji, którą w 1997 roku zapoczątkował model V70 Cross Country. Była to uterenowiona wersja modelu V70, która cechowała się wyższym zawieszeniem, napędem wszystkich kół oraz plastikowymi osłonami nadwozia. Model ten wyewoluował następnie w XC70 (które zresztą w ostatniej generacji jest dostępne również z napędem przedniej osi, a nie tylko 4x4).
Teraz Volvo wyraźnie rozdziela linie modelowe. Nazwę Cross Country otrzymają samochody oparte na klasycznych wersjach osobowych (crossovery) i często z napędem jednej osi, natomiast XC będą nazywały się SUV-y. A to oznacza, że wkrótce możemy spodziewać się premiery auta mniejszego od XC60, o nazwie XC40.
Volvo V40 Cross Country
Najważniejszym elementem odróżniającym V40 Cross Country od klasycznego V40 jest wyższe - i to aż o 4 cm - zawieszenie. W ślad za tym poszło zastosowanie większych kół, takich samych jak w V70, o średnicy do 19 cali. Wszystko to pozwoliło na znaczne powiększenie prześwitu.
Uzupełnieniem tych zmian są modyfikacje stylistyczne: srebrne plastikowe osłony podwozia z tyłu oraz progów z boku oraz zderzaki z matowymi, czarnymi wstawkami.
Zmiany wnętrza ograniczono natomiast do minimum, właściwie dotyczą one tylko kolorystyki.
Volvo V40 Cross Country
Gama jednostek napędowych stosowanych w nowym Volvo V40 Cross Country będzie szeroka i tożsama z silnikami, które stosowane są w klasycznej wersji V40. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy dieslami D2 (115 KM), D3 (150 KM) i D4 (177 KM) oraz silnikami benzynowymi T3 (150 KM), T4 (180 KM) i T5 (254 KM), który będzie katapultował V40 Cross Country do 100 km/h w 6,1 s. Wszystkie jednostki wyposażone są w układ start-stop.
Napęd na wszystkie koła będzie dostępny w tylko w samochodach napędzanych tym ostatnim, najmocniejszym w gamie (a więc i najdroższym) silnikiem. Wszystkie słabsze jednostki będą napędzały wyłącznie koła przednie.
Volvo V40 Cross Country
Ceny Volvo V40 Cross Country zaczynają się kwotą 98 420 zł. Na tyle wyceniono samochód napędzany 115-konnym silnikiem D2 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
Reszta cen przekracza już próg 100 tys. zł. Za samochód w tej samej wersji wyposażeniowej, ze 150-konnym dieslem D3 trzeba zapłacić 105 320 zł, a za auto silnikiem o mocy 177 KM - 116 120 zł.
Ceny samochodów z silnikiem benzynowym zaczynają się od 103 620 zł (1.6 180 KM). Za auto napędzane 254-konnym silnikiem T5, z napędem AWD i automatyczną skrzynią biegów trzeba zapłacić przynajmniej 129 420 zł.
Volvo V40 Cross Country
Wyposażenie standardowe V40 Cross Country jest bogate. W każdym samochodzie znajdziemy m.in. układ City Safety, który przy prędkościach do 50 km/h potrafi wykryć przeszkodę i automatycznie bezkolizyjnie zatrzymać samochód, poduszki i kurtyny powietrzne, poduszkę dla pieszego (!), autoalarm, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane lusterka, jednostrefową, półautomatyczną klimatyzację (w droższych wersjach automatyczną, dwustrefową), elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy i wysokiej klasy sprzęt grający z 5-calowym wyświetlaczem.