Niemal zaraz po premierze w Mediolanie polski oddział Volvo podał ceny i dane techniczne modelu XC40.
Volvo XC40
Volvo XC40 to pierwszy samochód zbudowany na nowej, skalowalnej płycie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W przyszłości to podwozie posłuży jako baza dla innych, kompaktowych modeli marki (seria 40).
To właśnie dzięki tej platformie konstruktorom udało się uzyskać duży rozstaw osi (270,2 cm) przy długości nadwozia wynoszącej 442 cm. Szerokość samochodu wynosi 186,3 cm a wysokość 165,8 cm. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów.
Volvo XC40
Aby łatwiej zajmowało się miejsca na tylnej kanapie, tylna para drzwi jest szeroka i mocno zachodzi na tylny słupek.
Sprzedaż Volvo XC40 rozpoznie się jeszczcze jesienią. Przez pierwszych kilka miesięcy samochód będzie dostępne wyłącznie z napędem na cztery koła z silnikiem Diesla D4 o mocy 190 KM lub z jednostką benzynową T5 o mocy 247 KM.
Volvo XC40
Pozostałe wersje silnikowe dołączą do oferty w kwietniu 2018 roku. Trzon oferty będą stanowić dwulitrowe, czterocylindrowe silniki z rodziny Drive-E (T4 o mocy 197 KM i D3 o mocy 150 KM). Ponadto, po raz pierwszy w samochodzie Volvo, znajdzie zastosowanie trzycylindrowa jednostka T3 o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM, która będzie oferowana wyłącznie z napędem na przednie koła.
Później oferta układów napędowych zostanie jeszcze rozszerzona, m.in. o wersję hybrydową i całkowicie elektryczną.
Volvo XC40
Początkowo Volvo XC40 będzie dostępne w trzech wersjach wyposażenia: Momentum, R-Design oraz Inion. Od kwietnia przyszłego roku do oferty dołączy odmiana nazwana po prostu XC40 – z wyposażeniem podstawowym.
A jak kształtują się ceny? Volvo podało od razu cały cennik, również wersji, które trafią do sprzedaży w kwietniu. Najmniej zapłacimy za auto z silnikiem trzycylindrowym T3 w bazowej wersji XC40 - 127 200 zł. XC40 z silnikiem T4 (190 KM) wyceniono na 151 400 zł, dopłata do napędu wszystkich kół to 9 tys. zł.
Volvo XC40
Najmocniejsza wersja, T5 o mocy 247 KM, kosztuje przynajmniej 285 400 zł, auto posiada napęd wszystkich kół AWD i bogatsze wyposażenie Momentum. Tylko wersja T3 ma przekładnię manualną o sześciu przełożeniach, wszystkie pozostałe auta posiadają automatyczną skrzynię ośmiobiegową.
Ceny XC40 z silnikami Diesla zaczyną się od 143 200 zł (D3 o mocy 150 KM). Ta sama wersja, ale z sześcioobiegowym automatem została wyceniona na 151 900 zł. Niemal tyle samo (152 200 zł ) kosztuje XC40 z napędem AWD, ale manualną skrzynią biegów. Chcąc cieszyć się ośmiostopniową skrzynią automatyczną i napędem wszystkich kół trzeba wydać co najmniej 160 900 zł.
Volvo XC40
Najdroższe auto z dieslem to XC40 D4 o mocy 190 KM. Samochód posiada automatyczną skrzynię i napęd wszystkich kół, a kosztuje od 170 950 zł.
Oczywiście wybierając lepsze wersje wyposażeniowe trzeba się liczyć z kolejnymi dopłatami rzędu nawet 20 tys. zł (do najdroższych wersji czyli R-Design i Inion).
Jednak samochodu nie trzeba będzie wcale kupować za gotówkę. Wraz z premierą Volvo XC40, zadebiutuje w Polsce specjalny program Care by Volvo. Program nie wymaga wpłaty własnej i ma najszerszy pakiet usług na rynku. Obejmie on m.in. pełne ubezpieczenie auta bez zwyżki w przypadku szkody komunikacyjnej, przegląd, opony zimowe wraz z wymianą oraz usługi Consierge.
W ramach opłat raz w roku można zlecić zawiezienie samochodu do serwisu i z powrotem metodą door to door. W ciągu roku można także wynająć większy samochód Volvo na 14 dni i może być to realizowane równolegle do używania XC40. Pakiet obejmuje także usługę Volvo On Call oraz Car Sharing w gronie zaufanych użytkowników.