Zgodnie z zapowiedziami Volvo wprowadza do gamy modelu XC40 nowe jednostki napędowe. Największą nowością jest trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.5 l i mocy 150 KM. To pierwszy trzycylindrowy silnik w 91-letniej historii Volvo.
Trzycylindrowy silnik benzynowy Drive-E
Jednostka ta posiada bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie, a została opracowana samodzielnie przez Volvo. Silnik będzie produkowany na tej samej taśmie produkcyjnej co czterocylindrowe jednostki z serii Drive-E.
W Volvo XC40 silnik będzie współpracował z manualną skrzynią sześciobiegową lub automatyczną skrzynią ośmiostopniową. Ta ostatnia trafi do oferty dopiero w przyszłym roku.
Trzycylindrowy silnik benzynowy Drive-E
Co ciekawe, silnik trzycylindrowy został zaprojektowany tak, by w przyszłości mógł stać się elementem hybrydowego napędu Twin Engine. Taka wersja Volvo XC40 pojawi się dopiero w późniejszym czasie, ponadto przewidziano wersję całkowicie elektryczną.
Ponadto oferta XC40 zostaje poszerzona o wysokoprężny silnik D3 o mocy 150 KM i benzynowy T4 o mocy 190 KM.
Czterocylindrowy silnik benzynowy Drive-E
Znamy już polskie ceny nowych wersji napędowych Volvo XC40. Najmniej zapłacimy za auto z silnikiem trzycylindrowym w bazowej wersji XC40 - 127 200 zł. XC40 z silnikiem T4 (190 KM) wyceniono na 151 400 zł, dopłata do napędu wszystkich kół to 9 tys. zł.
Ceny XC40 z silnikami Diesla zaczyną się od 143 200 zł (D3 o mocy 150 KM). Ta sama wersja, ale z sześcioobiegowym automatem została wyceniona na 151 900 zł. Niemal tyle samo (152 200 zł ) kosztuje XC40 D3 z napędem AWD, ale manualną skrzynią biegów.
Chcąc cieszyć się ośmiostopniową skrzynią automatyczną i napędem wszystkich kół trzeba wydać co najmniej 160 900 zł.