W przyszłym roku Volkswagen Golf GTI będzie świętował swoje 40. urodziny. Niemiecki koncern chce uczcić to historyczne wydarzenie prezentując model jubileuszowy – nowego Golfa GTI Clubsport.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Na wersję produkcyjną tego pojazdu będziemy musieli jeszcze poczekać. Jednak na zlocie miłośników GTI nad jeziorem Wörthersee Volkswagen zaprezentował studyjnego Golfa GTI Clubsport. Zgodnie z informacjami producenta samochód ten niewiele odbiegającego od wersji seryjnej.
Volkswagen Golf GTI Clubsport wyposażony jest w silnik o mocy 265 KM (co oznacza wzrost mocy o 35% w stosunku do Golfa GTI Performance) oraz funkcję boost, dzięki której czasowo maksymalna moc może być dodatkowo zwiększona o 10%.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Golf GTI Clubsport wejdzie do produkcji na początku 2016 roku jako najmocniejszy kiedykolwiek wytwarzany GTI. Oczywiście, nie można przy tym zapominać o Golfie R, który posiada napęd na cztery koła oraz silnik o mocy 300 KM i który znajduje się w produkcji już od kilku lat.
Volkswagen Golf GTI Clubsport wyróżnia się tylko mocniejszym silnikiem. Zmodyfikowano równiez wnętrze i nadwozie.
Volkswagen Golf GTI Clubsport
Wśród elementów charakterystycznych dla wersji Clubsport są m.in. zupełnie zmieniony przedni zderzak, zmienione progi, nowy i jeszcze bardziej efektywny pod względem aerodynamiki spojler na krawędzi dachu oraz opracowany specjalnie do tego modelu tylny dyfuzor.
Zmienione elementy nadwozia nie tylko mają nadawać Golfowi GTI Clubsport indywidualnego charakteru ale również wyraźnie poprawiać dopracowanie aerodynamiczne i docisk. Dzięki temu podczas jazdy z wysokimi prędkościami powstaje dodatkowa siła "przysysająca" auto do nawierzchni, co znacząco poprawia poziom przyczepności.