chceauto.pl
x

WAZ Łada Niva I 1.7 82 KM

WAZ Łada Niva I 1.7 82 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1690 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
82 KM
0-100 km/h
25 s.
V max
132 km/h

KOSZTY

Spalanie
12.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTo auto to mina, unikaj jak ogniamało awaryjny
Koszt serwisu
drogiCzęści są tanie, a robocizna nieskomplikowana tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
265 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
8000 km czyli po 5 miesiącach
Zużycie paliwa
14.5 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
27.5 s.
Prędkość maksymalna
120 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

WAZ Łada Niva I 1.7 82 KM - GALERIA ZDJĘĆ

WAZ Łada Niva I 1.7 82 KMWAZ Łada Niva I 1.7 82 KM

WAZ Łada Niva I 1.7 82 KM

Niva to pierwszy produkt Łady, który opracowany został samodzielnie przez radzieckich inżynierów z Togliatti. Wprawdzie samochód bazuje na podzespołach fiata 124, ale w opracowywaniu konstrukcji nie brali udziału inżynierowie z Włoch. Pierwsze Nivy wyprodukowane zostały w 1977 roku (montaż po niewielkich udoskonaleniach trwa do dziś) i jak na ówczesne czasy cechowały się niezwykle nowoczesną budową. Mimo terenowego zastosowania auto miało samonośne nadwozie (brak ramy), dzięki czemu zapewniało stosunkowo duży komfort jazdy również na utwardzonych drogach. Permanentny napęd na cztery był gwarancją dobrej trakcji. Niestety rozwiązanie takie ma też swoje wady. Brak możliwości „rozpięcia” napędów (auto wyposażone jest w dwustopniowy reduktor) w znaczny sposób wpływa na pogorszenie osiągów i zwiększone zużycie paliwa (aż do 1993 roku samochody nie miały piątego biegu). 

Do napędu Nivy służył początkowo benzynowy silnik o pojemności 1,6 l. i mocy 72 KM (znana z benzynowych modeli 2107). Zapewniał on znośne osiągi (prędkość podróżna na poziomie 90 km/h) chociaż zużycie paliwa dochodziła niekiedy do 20 l./100 km. Wraz z modernizacją w 1993 roku (zmienione wnętrze, nowy pas tylny) w Nivavch zaczęto też montować 1,7 litrowy silnik produkcji GM wyposażony w jednopunktowy wtrysk paliwa firmy Bosch. Na rynku spotkać można również egzemplarze z fabrycznym Dieslem konstrukcji Peugeota o pojemności 1,9 l. 

Chociaż auto jest zdecydowanie bardziej cywilizowane, niż chociażby UAZ (we wnętrzu jest tapicerka, niektóre modele mają zamontowane wspomaganie kierownicy), podobnie jak z Ulianowska raczej nie nadaje się do eksploatacji na normalnych, asfaltowych drogach. Świetnie radzi sobie za to w lekkim i średnim terenie, gdzie potrafi zawstydzić produkty znacznie bardziej renomowanych marek. O typowych usterkach trudno mówić. Samochód ma bardzo prostą, ale i przestarzałą konstrukcję, więc kierowca z żyłką majsterkowicza zawsze znajdzie sobie coś do roboty. Psuć lubią się termostaty, łożyska kół, czy elementy przeniesienia napędu. Samochód notorycznie nawiedzają wycieki płynów eksploatacyjnych (złośliwi twierdzą, że jeśli z samochodu nie kapie, to znaczy ze nie ma oleju). Do tego dochodzą również trudne do zlikwidowania luzy w układzie kierowniczym oraz kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne (średnio co dwa lata wymagana jest interwencja blacharza). Mimo tego, mało który pojazd potrafi w terenie tyle, co Niva. W polskich warunkach to chyba najtańsza przepustka do świata offroadu. 

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-01-25

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Taka będzie nowa Łada Niva?2018-09-03To już koniec prawdziwych terenówek?2011-08-08

    WAZ Łada Niva I 1.7 82 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS