Z początkiem przyszłego roku w polskich salonach Seata zadebiutuje nowe, czwarte już wcielenie modelu Toledo. W przeciwieństwie do poprzednika samochód pozycjonowany będzie poniżej segmentu D, auto nie będzie też miało nadwozia typu minivan.
Nowy Seat Toledo
Nowy Toledo to bliźniacza konstrukcja Skody Rapid pojazdu, który w ofercie czeskiego producenta wypełnić ma lukę między Fabią a Octavią. Na tle swojej czeskiej kuzynki nowy Toledo wyróżnia się jedynie przeprojektowanym pasem przednim i delikatnie przemodelowaną tylną częścią nadwozia. Główne cechy konstrukcji, w tym rozstaw osi czy projekt wnętrza, nie uległy zmianie.
Seat Toledo ma 4,48 m długości przy rozstawie osi wynoszącym 2,60 m. Jest więc aż o 18 cm krótszy od Exeo, jednak rozstaw osi ma mniejszy już tylko o 4 cm. Z drugiej strony Toledo jest o niemal 17 cm dłuższe od Leona. Wygląda więc na to, że nowy model stanowi uzupełnienie oferty hiszpańskiego producenta i jego wprowadzenie na rynek nie spowoduje zakończenia produkcji żadnego innego modelu.
Oferta silników nowego Seata Toledo opiera się na trzech benzynowych, czterocylindrowych silnikach TSI o mocach od 63 kW (85 KM) do 90 kW (122 KM), a także turbodieselu o pojemności 1,6 litra i mocy 77 kW (105 KM). Model podstawowy wyposażono w trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 55 kW (75 KM).
Nowy Seat Toledo
Podstawowy motor - 1,2 MPi - zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 13,9 sekundy i rozpędza auto do 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosić ma 6,1 l/100 km. Doładowany 1,2 TSI o mocy 85 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,8 sekundy. Prędkość maksymalna Toledo z tym silnikiem to 183 km/h, średnie zużycie paliwa - 5,1 l/100 km. Mocniejsza odmiana silnika 1,2 TSI - o mocy 105 KM - oferuje zdecydowanie lepszą dynamikę. Auto z tą jednostką przyspiesza do 100 km.h w 10,4 s i rozpędza się maksymalnie do 195 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg Seata - wynosi 5,4 l/100 km.
Nowy Seat Toledo
Najmocniejszy "benzyniak" w ofercie - 122-konny 1,4 TSI - podobnie jak w bliźniaczej Skodzie Rapid - występować ma wyłącznie ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Motor zapewniać ma sprint do 100 km/h w 9,5 s i rozpędzać nowe Toledo do prędkości maksymalnej 206 km/h. Średnie zużycie paliwa, w cyklu pomiarowym, wynosi 5,8 l/100 km.
Jedyny w gamie silnikowej Diesel - 1,6 l. TDI - zapewniać ma przyspieszenie do 100 km/h w 10,6 s i prędkość maksymalną 195 km/h. Średnie zużycie paliwa nie powinno przekraczać 4,4 l./100 km.
Do standardowego wyposażenia wszystkich trzech wersji należeć będą przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtyny powietrzne, sygnalizacja niezapiętych pasów, systemy ABS i ESP z ASR, centralny zamek, składana tylna kanapa i elektrycznie sterowane szyby z przodu. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się m.in: automatyczna klimatyzacja Climatronic, wycieraczka tylnej szyby, zdejmowany hak holowniczy, czujniki parkowania z tyłu, system wspomagający ruszanie pod górę zintegrowany z ESP (tzw. „hill holder”) oraz zestaw audio SEAT Sound System 2.1.