W polskich salonach Mitsubishi debiutuje ASX po modernizacji. To już kolejne zmiany w historii tego dziewięcioletniego kompaktowego SUV-a.
Mitsubishi ASX po modernizacji
Mitsubishi ASX debiutowało w 2010 roku, a dziś znajduje się wśród trzech najlepiej sprzedających się modeli japońskiego producenta (inna sprawa, że oferta Mitsubishi jest już mocno ograniczona). By utrzymać model przy życiu, Japończycy zdecydowali się na całkiem spore modyfikacje.
ASX otrzymał całkowicie nowy przód, który nawiązuje do większego Outlandera, z mocniej niż wcześniej pochyloną, zachodzącą na masywne zderzaki, maską, charakterystycznym grillem, osłoną pod zderzakiem oraz tylnym "dyfuzorem".
Mitsubishi ASX po modernizacji
Stylizację podkreślają charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka. W tylnej części nadwozia umieszczono zestaw lamp LED, który rozciąga się na całej szerokości samochodu.
Niewiele zmian znajdziemy natomiast we wnętrzu. Inżynierowie skupili się na modernizacji systemu infotainment (Smartphone-link Display Audio - SDA) - m.in. zwiększono dotykowy ekran, który ma teraz nie 7, a 8 cali.
Mitsubishi ASX po modernizacji
W najwyższych wersjach wyposażenia dostępny jest system nawigacyjny Tom Tom, który umożliwia - po połączeniu ze smartfonem - pozyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o warunkach drogowych.
Nawigację można obsługiwać dotykowo lub wydając komendy głosowe. System nie tylko uwzględnia aktualne warunki na drodze czy pozwala słuchać muzyki lub wykonywać połączenia telefoniczne, ale też ułatwia sprawdzanie wiadomości tekstowych SMS.
Mitsubishi ASX po modernizacji
Zmodernizowany ASX otrzymał układ napędowy znany z Outlandera. Na rynkach europejskich model jest oferowany z wolnossącym, benzynowym 16-zaworowym silnikiem MIVEC o pojemności 2 litrów, generującym 150 KM mocy i 195 Nm momentu obrotowego. Silnik ten zastępuje stosowaną wcześniej jednostkę 1.6 o mocy 117 KM, która w ASX-ie była nieco za słaba.
Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów lub bezstopniowym automatem INVECS-III CVT. Skrzynia ta w trybie sportowym ma sześć zaprogramowanych przełożeń, dzięki czemu możliwa jest "ręczna" zmiana biegów.
Mitsubishi ASX po modernizacji
Mitsubishi ASX ma 19 cm prześwitu. Samochód pomieści 406 l bagażu, może też holować przyczepy o masie od 710 kg (bez hamulca) lub 1300 kg (z hamulcem). Auto może posiadać napęd na przód lub wszystkie koła.
W standardzie, bez względu na wersję ASX otrzymuje: system aktywnej stabilizacji toru jazdy (ASC) z kontrolą trakcji (TCL), system wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA), system sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), wzmocnioną konstrukcję nadwozia (tzw. RISE) podobnie jak czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne (plus poduszkę tzw. kolanową), mocowanie fotelików dla dzieci ISO-FIX na tylnej kanapie (dwa punkty).
Mitsubishi ASX po modernizacji
W droższych wersjach mamy także światła automatyczne (od Intense Plus), system ograniczający skutki kolizji czołowych FCM (Intense Plus), ostrzeganie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu LDW, monitorowanie martwego pola w lusterkach zewnętrznych oraz monitorowanie ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (Instyle).
Już w najtańszej wersji Inform można się spodziewać dobrego wyposażenia. Samochód opuszcza fabrykę z immobilizerem, wycieraczkami szyby przedniej z czujnikiem deszczu, elektrycznie regulowanymi i podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, elektrycznymi szybami z przodu i z tyłu (z funkcją Auto od strony kierowcy), jest też sterowanie systemem audio na kierownicy i zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Mitsubishi ASX po modernizacji
Wszystkie wersje (poza Inform) otrzymują kamerę cofania oraz centralny zamek ze sterowaniem pilotem. Każdy dostępny w Polsce ASX ma światła do jazdy dziennej i reflektory w technologii Bi-LED z czujnikiem zmierzchu oraz tylne lampy LED (jedyny -SUV w tej klasie, który może się tym pochwalić), a trzy topowe odmiany (Intense, Intense Plus, Instyle) również diodowe reflektory przeciwmgielne LED.
Do wyboru jest klimatyzacja manualna (dostępna w najtańszej wersji Inform) bądź jednostrefowa, automatyczna. System otwierania samochodu i uruchamiania silnika bez kluczyka w stacyjce (KOS) jest w ASX-ach Intense Plus oraz Instyle, w tych autach montowane znajdziemy bez dopłaty podgrzewanie przednich foteli.
Mitsubishi ASX po modernizacji
W podstawowych wersjach auta są dostępne radioodtwarzacze CD z MP3 a droższe wersje różnią się zastosowaniem ekranów dotykowych. Do wyboru jest też stacja multimedialna SDA z Android Auto/Apple Car Play (w odmianie z lub bez nawigacji) oraz tuner cyfrowy DAB (w wersjach Intense, Intense Plus i Instyle).
Ceny nowego Mitsubishi ASX w ofercie premierowej startują od 74 490 zł (Inform). Nowego SUV-a można zamówić w jednym z pięciu poziomów wyposażenia. Auta da się skonfigurować na wiele różnych sposobów, także w kwestii wyboru układu przeniesienia napędu (4 odmiany 2WD MT, trzy 2WD z CVT oraz trzy z napędem 4WD CVT).
Lepiej wyposażona wersja Invite kosztuje od 83 990 zł, dopłata do skrzyni CVT to 5 tys. zł. Wersja 4x4 (automatycznie łączona ze skrzynią CVT) kosztuje 95 990 zł.
Cennik zamyka ASX Instyle. Takie auto, dostępne wyłącznie z napędem 4x4 i skrzynią CVT, wyceniono na 115 690 zł.
Mitsubishi ASX na filmie:
Zmodernizowane Mitsubishi ASX już w Polsce. Ceny - GALERIA ZDJĘĆ