Volvo wprowadza do polskich salonów model V40 R-Design. Auto jest dostępne z trzema silnikami wysokoprężnymi oraz trzema wersjami benzynowymi. Ceny rozpoczynają się od 106 900 zł.
Volvo V40 R-Design
Czym jest V40 R-Design? Fani szwedzkiej marki (która obecnie nie jest już szwedzka, bo ma chińskiego właściciela) pamiętają, że symbolem R oznaczano najmocniejsze i najlepiej wyposażone samochody, których źródłem napędu były benzynowe, turbodoładowane silniki o mocach przekraczających 200 KM. Od kilku lat to już przeszłość. Obecnie w ofercie Volvo próżno szukać klasycznych "eR-ek", chociaż na szczęście wciąż nie brak samochodów o mocach ponad 200, a nawet ponad 300 KM.
Volvo V40 R-Design
Czym więc różni się R-Design od R? Jak sama nazwa wskazuje, jest to po prostu pakiet wyposażeniowy, który można zamówić do dowolnej wersji silnikowej. W wypadku V40 może to być również auto z wysokoprężnym silnikiem D2 o mocy 115 KM... A wtedy na światłach może być wstyd.
Czym charakteryzuje się pakiet R-Design? Niebieskim kolorem nadwozia, ale gdyby komuś się nie podobał, to może wybrać jeden z sześciu innych barw. Niebieskie wstawki zastosowano również we wnętrzu i tam już nie ma możliwości wyboru innego koloru. Specjalne skórzane wykończenie otrzymały również kierownica, lewarek skrzyni biegów i uchwyt hamulca ręcznego. Na fotelach zastosowano specjalny wzór skórzanej tapicerki.
Volvo V40 R-Design
]Z zewnątrz samochód wyróżnia się 17- lub 18-calowymi felgami o zastrzeżonym wzorze (o pięciu szprychach), a także umieszczonym pod tylnym zderzakiem sporych rozmiarów dyfuzorem oraz sportowym układem wydechowym o dwóch końcówkach. Całość zmian uzupełniają światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.
Na szczęście zmiany stylistyczne to nie wszystko. Dzięki obniżonemu o 1 cm zawieszeniu, sztywniejszym sprężynom i amotyzatorom oraz grubszym stabilizatorom auto w pakiecie R-Design ma lepiej się prowadzić, chociaż zapewne ucierpi na tym nieco komfort.
Volvo V40 R-Design
Jak już wspomnieliśmy, wersję R-Design można zestawić ze wszystkimi dostępnymi silnikami benzynowymi – T3, T4 oraz T5, jaki i również z jednostkami wysokoprężnymi – D2, D3, D4. Ceny V40 R-Design zaczynają się kwotą 106 900 zł, Tyle trzeba zapłacić za auto z silnikiem T3, a więc benzynową jednostką turbo o pojemności 1.6 l i mocy 150 KM. Samochód z silnikiem T4 (1.6 l, 180 KM) wyceniono na 115 100 zł, a topowa wersja T5 z silnikiem o pojemności 2,5 litra i mocy 254 KM, kosztuje 134 900 zł.
Zwolennicy jednostek wysokoprężnych mogą wybrać silnik D2 (1.6 l, 115 KM) za 109 900 zł, D3 (2.0 l, 150 KM), które kosztuje 116 800 zł lub D4 (2.0 l, 177 KM) wycenione na 121 600 zł.
Volvo V40 R-Design po raz pierwszy zostało zaprezentowane we wrześniu na salonie w Paryżu. Dealerzy zbierają już zamówienia na samochody, a odbiór pierwszych egzemplarzy nastąpi w grudniu.