Volvo wprowadza do sprzedaży swój najnowszy model, czyli kompaktowe V40. Znamy już ceny tego pojazdu.
Volvo V40 miało swoją premierę w marcu na salonie genewskim. Model ten stanowi prawdziwą rewolucję, otóż wbrew przyjętej nomenklaturze nowe V40 nie jest już samochodem kombi, ale hatchbackiem. Jednocześnie zastępuje modele S40/V50, czyli sedana i kombi, które debiutowały w 2004 roku, a więc już 8 lat temu.
Volvo V40
Stylistycznie nowe V40 nawiązuje do do tej pory najnowszego modelu Volvo, czyli V60. Sylwetka samochodu jest dynamiczna i widać, że treść (czytaj: względy praktyczne) została podporządkowana formie. Taki sam zabieg zastosowano w V60 i okazało się to sukcesem - ten niewielki SUV sprzedaje się jak ciepłe bułeczki.
Małej rewolucji dokonano we wnętrzu. Volvo uznawane jest raczej za konserwatywnego producenta, tymczasem w V40 nie znajdziemy klasycznych "zegarów". Zastały one zastąpione przez kolorowy. graficzny wyświetlacz, który kierowca może niemal dowolnie spersonalizować.
Volvo V40
O personalizacji wspomnieliśmy zresztą nieprzypadkowo. Volvo zapewnia, że V40 jest samochodem skoncentrowanym na kierowcy. To kierowcy ma być wygodnie, to kierowca ma mieć wszystko w zasięgu ręki, to on w tym samochodzie jest osobą najważniejszą. A to oznacza jednocześnie, że jazda V40 ma być prawdziwą przyjemnością. To nie jest nudne kombi dla podstarzałego ojca rodziny...
Dlatego Volvo zapowiada, że zawieszenie V40 nie odstaje od atrakcyjnej stylizacji nadwozia. A więc sportowe wrażenia są gwarantowane!
Nowe V40 jest oferowane z szeroką gamą jednostek napędowych, wszystkoie są doładowane i mają cechować się niskim zużyciem paliwa.
Volvo V40
Wybór jednostek benzynowych ogranicza się do silnika 1.6, który dostępny jest w wersji T3 o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM. Większy wybór maja zwolennicy Diesli. Gama rozpoczyna się silnikiem 1.6 D2 o mocy 115 KM, ponadto wybrać można jednostkę 2.0 w wersji D3 (150 KM) i D4 (177 KM).
Wszystkie silniki standardowo współpracują z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach, natomiast dwulitrowy diesel opcjonalnie może być wyposażony w również 6-biegową, automatyczną skrzynię biegów.
Volvo V40
Volvo to marka premium, dlatego wyposażenie seryjne V40 jest bardzo bogate. W każdym samochodzie znajdziemy m.in. układ City Safety, który przy prędkościach do 30 km/h potrafi wykryć przeszkodę i automatycznie bezkolizyjnie zatrzymać samochód, poduszki i kurtyny powietrzne, poduszkę dla pieszego (!), autoalarm, centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane lusterka, jednostrefową, półautomatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby, komputer pokładowy i wysokiej klasy sprzęt grający z 5-calowym wyświetlaczem.
Ceny tak wyposażonego Volvo V40 zaczynają się od 86 900 zł za auto z benzynowym silnikiem o mocy 150 KM. Mocniejsza, 180-konna wersja tego silnika kosztuje 95 100 zł.
Volvo V40
Ceny V40 z dieslem zaczynają się kwotą 89 900 zł za 115-konny silnik D2. 150-konna wersja D3 kosztuje przynajmniej 96 800 zł, a 177-konna D4 - 107 600 zł, z tym że samochód automatycznie otrzymuje wyższą wersję wyposażenia Kinetic (obejmuje m.in. automatyczną, dwustrefową klimatyzację), do której standardowa dopłata wynosi 6 tys. zł.
Kolejne 8 tys. zł trzeba dopłacić do wersji Momentum (zawiera m.in. tempomat, czujnik deszczu i wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę), a koleje 10 tys. zł - do wersji Summum (reflektory ksenonowe, skórzana tapicerka foteli, 17-calowe koła, światła dzienne w technologii LED).
Dilerzy Volvo rozpoczęli już zbieranie zamówień na V40. Pierwsze samochody trafią do klientów w lipcu.