Na salonie w Paryżu na początku października zadebiutuje nowa Skoda Fabia. Czesi już jednak podali informacje o jednostkach napędowych, które znajdą zastosowanie w nowym modelu, pokazano również pierwsze zdjęcie fragmentu nadwozia.
Nowa Skoda Fabia
Nabywcy w Europie będą mogli wybierać między czterema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6 i wyposażone są w system start-stop oraz układ rekuperacji energii kinetycznej. Napęd będzie przekazywany za pośrenictwem skrzyń manualnych lub dwusprzęgłowych DSG.
Gamę jednostek benzynowych otwiera trzycylindrowy silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. To jedyna jednostka z wtryskiem pośrednim, pozostałe silniki to czterocylindrowe jednostki 1.2 TSI, a więc wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Moc najmocniejszej wersji wynosi 110 KM.
Trzycylindrowy silnik 1.4 TDI
Wszystkie silniki Diesla w nowej Fabii to 1.4 TDI. Są to konstrukcje trzycylindrowe z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail i blokiem wykonanym z aluminium. Ich moce wynoszą od 75 do 105 KM, a więc podobnie jak w obecnej generacji, przy czym nowe silniki mają o cylinder i 0,2 l pojemności mniej. To ma przekładać się na mniejsze zużycie paliwa, a więc mniejszą emisję spalin.
Pod koniec roku oferta zostanie poszerzona o oszczędną i ekologiczna Fabię GreenLine (dokładne dane techniczne nie są jeszcze jawne).
Nowa generacja Fabii ma być do 65 kg lżejsza od obecnej. Bazowa wersja z silnikiem 1.0 MPI w stanie suchym (bez płynów eksploatacyjnych, czyli m.in. olejów i płynu chłodniczego) waży 980 kg.