Samochód powstał w oparciu o prototyp, który można było podziwiać w marcu, na salonie motoryzacyjnym w Genewie.
Po niezbyt udanym romansie z jednobryłowym nadwoziem hiszpańska marka wraca do klasycznych kształtów reprecentacyjnego sedana. Auto zostało jednak odrobinę "zdegradowane" - samochód to techniczny bliźniak nowej Skody Rapid, która wypełnić ma lukę między Fabią a Octavią. W stosunku do pierwszego Toledo auto pozycjonowane jest więc o klasę niżej.
Auto mierzy 4,48 m długości. Rozstaw osi - 2602 mm - jest o 60 mm większy niż w obecnej generacji Toledo. Samochód oferowany będzie z jedną z trzech jednostek napędowych produkcji Volkswagena. Klienci będą mieli do wyboru benzynowe silniki:L 1,2 l TSI (75 KM) i 1,4 l TSI (122 KM) oraz wysokoprężny 1,6 l TDI (105 KM).
Samochód początkowo - w listopadzie tego roku - trafi na rynki Hiszpanii i Portugalii. W polskich salonach można się go spodziewać z początkiem przyszłego roku.