Kombi wprowadzono na rynek rok po odmianie pięciodrzwiowej, po raz pierwszy pod nazwą Sports Tourer. Opel Astra J nie tylko odzwierciedlał nową koncepcję stylistyczną marki, lecz także wspomagał kierowcę licznymi rozwiązaniami technicznymi, które nieco wcześniej mocno przyczyniły się do sukcesu Insignii, bestsellera klasy średniej.
Po złożeniu tylnych siedzeń z pomysłowym systemem FlexFold samochód oferował do 1550 litrów przestrzeni bagażowej. System rozpoznawania znaków drogowych sprzężony z przednią kamerą informował kierowcę o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania. Ostrzegał także przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu.
Dzięki reflektorom adaptacyjnym z systemem AFL+ Astra mogła doświetlać drogę na zakręcie, a w razie potrzeby nawet automatycznie przełączyć światła z drogowych na mijania lub odwrotnie.
Nowe podwozie z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym FlexRide pozwalało w pełni wykorzystać dynamiczne możliwości Astry Sports Tourer. Kierowcy Astry otrzymali także nowe przednie fotele, opracowane zgodnie z najnowszymi ustaleniami w zakresie bezpieczeństwa i ergonomii oraz opatrzone certyfikatem niezależnej organizacji ekspertów w dziedzinie medycyny i profilaktyki chorób kręgosłupa AGR.
Opel wprowadza właśnie na rynek 10. generację kompaktowego samochodu kombi. Z tej okazji przypominamy historię, która zaczęła się w 1963 roku prezentacją modelu Kadett A Caravan...... wróć do artykułu »