Po zapowiedzi reaktywacji GSe jako nowej submarki zelektryfikowanych i dynamicznych samochodów, Opel opublikował kolejne informacje oraz zdjęcia pierwszego modelu z serii GSe, czyli Astry
Opel Astra GSe
Astra GSe będzie dostępna jako hatchback i kombi (Sports Tourer GSe). Pod maską znajdziemy hybrydowy napęd typu plug-in o mocy 225 KM i momencie obrotowym 360 Nm, do tej pory niedostępny w tym modelu. Jest to ten sam hybrydowy układ, który jest już stosowany w Peugeocie 308 GT Hybrid, składa się on z benzynowego silnika 1.6 o mocy 180 KM i elektrycznej jednostki o mocy 110 KM.
Energia elektryczna przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 12,4 kWh, umożliwia on przejechania w trybie elektrycznym do 60 km.
Opel Astra GSe
Opel Astra GSe wyróżnia się również zmodyfikowanym układem kierowniczym, zawieszeniem i hamulcami. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, dzięki czemu samochód ma cechować się lepszą stabilnością w zakrętach i podczas hamowania.
Sportowo zestrojony układ kierowniczy został skalibrowany specjalnie do wersji GSe, a charakterystyka przednich i tylnych amortyzatorów jest dobrana nie tylko pod kątem dynamicznej jazdy, ale także komfortu. Dzięki technologii KONI FSD (Frequency Selective Damping) amortyzatory pracują inaczej przy wysokiej częstotliwości ruchu tłoka (kontrola pracy zawieszenia) i niskiej częstotliwości (ograniczanie przechyłów nadwozia). Ustawienia ESP również zostały dostosowane do wersji GSe.
Opel Astra GSe
Z zewnątrz Opel Astra GSe wyróżnia się 18‑calowymi obręczami kół, sportowym przednim zderzakiem i zmienionym przednim pasem. W środku znajdziemy wyczynowe przednie fotele z tapicerką z alcantary.
Kiedyś skrót GSe oznaczał „Grand Sport Einspritzung” (samochody sportowe z wtryskiem paliwa) – jak w przypadku Commodore'a GS/E czy Opla Monzy GSE (później nazwa ta wyewoluowała w GSI). Od teraz GSe to flagowe modele Opla reprezentujące odrębną submarkę, a skrót należy odczytywać jako „Grand Sport electric”.
Ceny Astry GSe nie zostały jeszcze ujawnione.