Mazda Motor Poland świętuje 10. rocznicę powstania. Sprzedaż samochodów przez polski oddział japońskiej firmy oficjalnie rozpoczęła się w połowie 2008 roku, bazując wówczas na 11 punktach dealerskich. Po pierwszym roku sieć urosła już do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów.
Nowa Mazda 3 już w Polsce
W ciągu pierwszych 12 miesięcy działalności importera Polacy kupili 3145 samochodów Mazdy. A był to dopiero początek...
Dziś sieć sprzedaży tworzy 32 dealerów i 10 punktów serwisowych, a średnia sprzedaż na punkt dealerski to ponad 380 samochodów rocznie, co jest najwyższym wynikiem wśród wszystkich rynków Mazdy w Unii Europejskiej. Od stycznia do końca listopada br. nabywców znalazło łącznie 11 340 samochodów i wynik ten pozwala prognozować, że w kończącym się właśnie roku po raz kolejny pobity zostanie rekord wielkości sprzedaży.
Nowa Mazda 3 już w Polsce
Podczas imprezy podsumowującej 10-lecie Mazdy w Polsce, która odbyła się w Warszawie, miała miejsce premiera Mazdy 3 nowej generacji, która rozpoczyna nową erę w historii marki. Nowa Mazda 3 jest pierwszym modelem nowej generacji, która pod wieloma względami przybliża markę do urzeczywistnienia wizji Mazda Premium.
[image29524[W roku 10. jubileuszu na polskim rynku najpopularniejszym modelem marki są SUV-y – modele CX-3 i CX-5, które w tym roku wysunęły się na czoło sprzedaży, zgodnie z tendencją panującą na rynku, łącznie stanowiąc ponad połowę 50% udziałem w portfolio sprzedaży tuż przed Mazdą 6, potwierdzają konsekwentną ewolucję marki w kierunku klasy premium.
Dziś, po 10 latach działalności łączna sprzedaż Mazdy w Polsce to 68 693 samochody. Większość z nich to modele 6 i 3.
Mazda Polska zajmuje 5. miejsce pod względem wolumenu sprzedaży wśród krajów europejskich – po Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Francji.