Nissan świętuje właśnie dziesięciolecie rynkowej obecności swojego bestsellera. Model, który zapoczątkował w Europie modę na niewielkie crossovery znalazł już ponad 2,5 mln nabywców!
Qashqai, którego nazwa sprawiała wówczas Europejczykom ogromne trudności, zadebiutował w marcu 2007 roku na salonie w Genewie. Japończycy zdecydowali się na bardzo odważny krok – nietypowa (jak na owe czasy) mieszanka samochodu kompaktowego z terenówką zastąpić miała cieszącą się dobrą opinią Almerę.
Nissan Qashqai II generacji
Szybko okazało się, że uterenowiony model, którym żaden z klientów nie miał zamiaru zjeżdżać z asfaltu – to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Kompaktowe wymiary i wygodne wsiadanie „do góry”, które podoba się zwłaszcza nabywcom po czterdziestce, zapewniły autu błyskawiczny sukces rynkowy.
Niespełna 10 lat rynkowej obecności zapewniło Qashqaiowi ponad 2,5 mln nabywców! Co więcej, ponad 2 mln egzemplarzy trafiło w ręce europejskich nabywców! O takim wyniku Almera nigdy nie mogła nawet marzyć!
W tym miejscu warto nadmienić, że w samym tylko 2015 roku z fabryki Nissana w brytyjskim Sunderland wyjechało 476 589 egzemplarzy Qashqaia. To ponad 1305 samochodów dziennie wliczając w to wszystkie niedziele i święta!