Niektóre modele na dobre zapisują się w historii motoryzacji stając się tzw. „lokomotywami sprzedaży”. Jednym z nich jest bez wątpienia Audi A4, który zdobył już przeszło sześć milionów klientów.
Audi A4 B3 i B4
A4 miała bardzo trudne zadanie. Samochód zastąpić musiał przełomowy dla historii producenta z Ingolstadt model 80. Nowe Audi było pierwszym pojazdem opracowanym w oparciu o stworzoną przez koncern Volkswagen płytę podłogową PL45, która później stała się bazą dla Volkswagena Passata B5 i pierwszej generacji „nowożytnej” Skody Super.
Pierwsze egzemplarze Audi A4 opuściły fabrykę w rodzinnym Ingolstadt równe dwadzieścia lat temu - w listopadzie 1994 rok. Na tle poprzednika auto wyróżniało się nie tylko świeższą stylistyką, ale też zdecydowanie bardziej wyrafinowanymi rozwiązaniami technicznymi. W zawieszeniu zastosowano układ niezależnych wahaczy, pod maską pojawiły się nowoczesne silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem. Samochód pozostał w ofercie niemieckiej marki do 2000 roku.
Audi A4 B7
Obecnie fabryka Ingolstadt przygotowuje się już do uruchomienia produkcji piątej generacji modelu A4. Rynkowy debiut auta zaplanowano na 2015 rok. By przystosować fabrykę do wymogów nowego modelu w nowej hali produkcji nadwozi w północnej części zakładu, instalowanych jest obecnie ponad 1300 maszyn, w tym robotów i urządzeń spawalniczych.
Od momentu wprowadzenia Audi A4 na rynek w listopadzie 1994 r., na zakup tego auta zdecydowało się ponad sześć milionów klientów. Firma dostarczyła już ponad dwa miliony egzemplarzy produkowanego od 2007 r. modelu obecnej generacji. Popyt na Audi A4 jest szczególnie wysoki w Chinach, Niemczech i w Stanach Zjednoczonych.
Audi A4 B3, B4 i B5
Tylko w roku 2013, fabryka w Ingolstadt wyprodukowała 576 680 samochodów, z czego jedna trzecia to modele Audi A4 w różnych odmianach (Sedan, Avant Allroad quattro). Ponad 40 000 egzemplarzy A4 w wersji sedan zjechało też z linii produkcyjnej w fabryce w Neckarsulm. Od momentu wprowadzenia na rynek czwartej generacji auta w roku 2007, zakłady w Neckarsulm i Ingolstadt podzieliły się produkcją A4 stosując tak zwany obrotowy system produkcji. Audi A4 produkowane jest również w Chinach, w Indiach i w Indonezji, z przeznaczeniem na tamtejsze, lokalne rynki.
Obok popularnego modelu Audi A3, A4 to drugi, najważniejszy filar działalności głównej fabryki koncernu w Ingolstadt. Każdego dnia budowanych jest tam ponad 700 egzemplarzy modelu A4.