Na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie Porsche zaprezentuje model Panamera z nową, wysokoprężną jednostką napędową.
Silnik V6 o pojemności 3,0 litra zastąpić ma w ofercie niemieckiej marki dotychczasową jednostkę, która oferowała moc 250 KM.
Na pierwszy rzut oka nowy silnik nie rożni się niczym od obecnie oferowanego. Bez zmian pozostała wynosząca 3 litry pojemność skokowa i wymiary bloku. Inżynierowi zastosowali jednak zupełnie inne tłoki, korbowody czy wał. Zupełną nowością jest też chłodzona wodą turbosprężarka, która oferuje nawet 3 bary doładowania.
W stosunku do obecnego diesla moc wzrosła o 50 KM. Nowy silnik rozwija równe 300 KM (przy 4000 obr./min). Aż o 100 Nm zwiększono też moment obrotowy. Nowy motor generuje monstrualne 650 Nm dostępnych w zakresie do 1750 do 2500 obr./min Nowa jednostka – przynajmniej wg oficjalnych informacji – zużywać ma średnio 6,4 l oleju napędowego na 100 km.
Dzięki nowej jednostce napędowej limuzyna Porsche przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund. Prędkość maksymalna auta to 259 km/h – to o 15 km/h szybciej niż w przypadku obecnej wersji.
By zadbać o optymalną trakcję auto wyposażono w blokadę mechanizmu różnicowego i system Porsche Torque Vectoring Plus, który dba o najkorzystniejszy rozkład momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi.
Panamera z nowym silnikiem wysokoprężnym wejdzie do sprzedaży w styczniu przyszłego roku. W Niemczech za auto zapłacić trzeba co najmniej 85 300 euro.