Fiat wprowadza do salonów Abartha 595 po modernizacji. Co zmieniło się w najmocniejszej wersji popularnej 500-tki?
Abarth 595
Samochód otrzymał zmieniony przód, dostrzec można zderzaki o nowym kształcie oraz nowy pas przedni z dużym wlotem powietrza, dzięki któremu wydajność układu chłodzenia ma być większa nawet o 18 proc.
Ponadto zmienił się kształt świateł (zarówno przednich, jak i tylnych). Z tyłu również zastosowano nowy zderzak z powiększonym dyfuzorem. Przypomnijmy, że rolą tego ostatniego jest poprawianie przyczepności aerodynamicznej tylnej osi.
Abarth 595
W wnętrzu pojawiły się nowe materiały oraz lekko zmieniona kierownica. Zmodernizowano system infotainment Uconnect, którego sercem jest dotykowy ekran o przekątnej 5 calu (opcjonalnie - 7 cali).
To, co najważniejsze w każdym Abarthcie, ukrywa się jednak pod maską, a i tu znajdziemy nowości. Bazowa wersja, napędzana silnikiem 1.4 T-jet dysponuje teraz mocą 145 KM i momentem 206 Nm. Natomiast samochód w wersji 595 Turismo posiada silnik o mocy 165 KM i momencie 230 Nm. W obu przypadkach wzrost mocy wynosi 5 KM.
Abarth 595
Ponadto dostępna jest wersja 595 Competizione, napędzana silnikiem 180-konnym, która osiąga 100 km/h w 6,7 s (pozostałym wersjom zajmuje to odpowiednio 7,8 i 7,3 s).
Abarth 595 Competizione posiada standardowo m.in. elektronicznie sterowane amortyzatory Koni i czterotłoczkowe hamulce Brembo.
W opcji znajduje się m.in. sekwencyjna przekładnia (standardem jest manualna) oraz mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.