chceauto.pl
x

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2002
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1970 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
165 KM
0-100 km/h
8.2 s.
V max
220 km/h

KOSZTY

Spalanie
11 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
70 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyTen samochód psuje się ponadprzeciętniemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R15
205/55 R16
215/45 R17

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
68 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
34.4%
Średni przebieg
137 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
378 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KMAlfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM

Alfa Romeo 156 to model, który uratował tę włoską markę przed zniknięciem z rynku. Samochód debiutował w 1997 roku, zdobywając tytuł Car of the Year 1998 i przebojem podbijając serca klientów.

Alfę 156 produkowano aż do 2007 roku, w 2002 roku przeprowadzono poważny lifting, zmieniając przednią część nadwozia, kształt błotników oraz deskę rozdzielczą (pod szybą pojawił się komputer).

W początkowym okresie większość sprzedawanych samochodów napędzana była silnikami benzynowymi typu TwinSpark (dwuświecowe). Cierpiały one na problemy z wariatorem (zmieniacz faz rozrządu), który swoje zużycie objawiał głośnym klekotaniem chwilę po zapaleniu. Ostrożnego podejścia wymaga również rozrząd - paski potrafią zerwać się przy przebiegu 50 tys. km.

Z biegiem czasu jednostki benzynowe były wypierane przez diesle. Wykonane w technologii common-rail wysokoprężne silniki 1.9 i pięciocylindrowy 2.4 cieszyły się lepszą opinią niż „benzyniaki”. Na uwagę zasługuje również jednostka benzynowa 2.5 V6, której w zasadzie jedynym minusem jest wysokie zużycie paliwa. Silnik ten w 2000 roku uhonorowano tytułem Engine of the Year.

Niezależnie od silnika Alfy 156 mają problemy z zawieszeniem, które na polskich drogach zbyt szybko ulega zużyciu. Sytuacja pod tym względem polepszyła się dopiero w egzemplarzach poliftingowych. Pojawią się również drobne, ale dokuczliwie usterki układu elektrycznego (np. błędy poduszek, czy sygnalizowanie awarii, których nie ma).

Alfy 156, jak wszystkie modele tego producenta, szybko tracą na wartości. Dlatego samochody te, otoczone nimbem sportowości, często trafiają do młodych kierowców o gorących głowach. Stąd wybrany egzemplarz należy dokładnie sprawdzić pod kątem wypadkowości - szczególnie wiele aut uderzonych było z przodu.

W 2004 Alfa Romeo wprowadziła na rynek wersję Crosswagon - samochód z napędem na 4 koła, z nadwoziem kombi. W stosunku do zwykłej wersji, auto jest podniesione, ma kilka "offroadowych" wstawek typu aluminiowa płyta pod silnikiem, chromowane progi, większe koła. Jeżeli chodzi o napęd, mamy tutaj do czynienia z "prawdziwym" AWD, tzn. za rozdział momentu pomiędzy osiami odpowiedzialny jest dyferencjał TorSen typ C. Crosswagon dostępny był tylko i wyłącznie z silnikiem diesla 1.9 JTDm o mocy 150 koni, który doskonale sprawdza się w wersji przednionapędowej, jednak tutaj jest za słaby na masę 1530 kg i zwiększone opory przeniesienia napędu 4x4. Dodatkowo większa waga okupiona jest również zwiększonym zużyciem paliwa.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-02-06

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Alfa Romeo Giulia już w środę!2015-06-22Czy Alfy się psują?2011-07-10TUV 2014. Tych aut raczej unikaj!2013-12-09

Alfa Romeo 156 - AKCJE NAWROTOWE

2006-11-03Fiat Auto Poland S.A. poinformował, że w instalacji elektrycznej dodatkowej nagrzewnicy, w wyniku zwarcia może dojść do przepalenia bezpiecznika zabezpieczającego lub do przegrzania i stopienia izolacji przewodów zasilających dodatkową nagrzewnicę. Uszkodzenie układu nagrzewnicy powoduje wydłużony czas nagrzewania wnętrza pojazdu.

Wada może wystąpić w pojazdach z opcją dodatkowej nagrzewnicy o numerach nadwozi w zakresach:
od 0193123 do 0278968 i od 1263798 do 1379758, wyprodukowanych od grudnia 2001 r. do grudnia 2004 r. we Włoszech.
W Polsce kampanią objętych jest 217 samochodów Alfa Romeo 156 z taką opcją.
2007-06-01Niektóre samochody Alfa Romeo model Alfa 147, Alfa 156 i Alfa GT wyposażone w silniki 1,9 Multijet 16V mogą być wadliwe.

Fiat Auto Poland poinformował, że prowadzący pojazd może mieć problem z jego uruchomieniem. Na skutek ocierania przewodu paliwowego o korpus filtra powietrza może dojść do wycieku paliwa w komorze silnikowej.

Wada może wystąpić w pojazdach Alfa Romeo model Alfa 147, Alfa 156 i Alfa GT, wyprodukowanych od grudnia 2005 r. do czerwca 2006 r. we Włoszech.

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A4

Audi A4

1.8 T 163 KM benzyna2002sedanautomatprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Vectra

Opel Vectra

2.5 V6 170 KM benzyna2002sedanautomatprzedni
cena średnia 9 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S60

Volvo S60

2.0 T 180 KM benzyna2002sedanautomatprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.8 T 150 KM benzyna2002sedanautomat4x4
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Saab 9-3

Saab 9-3

2.0 T 175 KM benzyna2002sedanautomatprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo 156 2.0 JTS 165 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS