Samochodem, który wzbudzał duże zainteresowanie odwiedzających salon genewski była Alfa Romoeo 4C Spider. Nie ma się jednak co dziwić. Po pierwsze, 4C to piękny samochód. Po drugie, Alfa Romeo tak rzadko pokazuje jakiekolwiek nowości, że zawsze jest to spore wydarzenie.
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 4C Spider to pojazd budowany na bazie 4C coupe, która własnie trafia do pierwszych klientów. Nowy model ma to samo źródło napędu - jest to całkowicie aluminiowy silnik o pojemności 1.75 l, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 240 KM. Aluminiowy silnik nie jest jakąś innowacją, oznacza raczej powrót - po ponad 20 latach - do dobrej tradycji Alfa Romeo. Tak wykonane były m.in. ośmiozaworowe silniki serii TS, które montowano m.in. w modelu 155 w latach 90-tych ubiegłego wieku.
Alfa Romeo 4C Spider
W silniku zastosowano również bezpośredni wtrysk benzyny i układ zmiennych faz rozrządu. Jednostka napędowa współpracuje ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów TCT. W samochodzie zamontowano wyczynowy układ wydechowy. Co ciekawe, podobnie jak w Audi TT RS, w układzie znajduje się specjalna klapka, którą kierowca może za pomocą specjalnego przycisku uchylić, dzięki czemu dźwięk robi się bardziej rasowy, a samochód zyskuje na osiągach.
Alfa Romeo 4C Spider
A te ostatnie mogą robić wrażenie - samochód przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s, prędkość maksymalna to 250 km/h. Dobre prowadzenie uzyskano m.in. dzięki odpowiedniemu rozłożeniu masy pomiędzy osiami (40:60 proc.). Duża w tym zasługa centralnie umieszczonego silnika i tylnego napędu.
Alfa Romeo 4C Spider
Stylistycznie Alfa 4C Spider jest zbliżona do coupe. Tylną szybę zastąpiono wykonanym z kompozytu przedłużeniem nadwozia, w którym zamontowano zagłówki i pałąki przeciwkapotażowe. Oczywiście konstrukcja kabrioletu musiała zostać dodatkowo wzmocniona, ale wzrost masy w stosunku do coupe wyniósł tylko 60 kg. 4C Spider ma 4 m długości i rozstaw osi wynoszący niespełna 2,4 m.
Niestety, pokazana w Genewie Alfa Romeo 4C Spider nie jest jeszcze docelową wersją produkcyjną. Ta ostatnia zaprezentowana zostanie zapewne we wrześniu na salonie w Paryżu. Można być jednak pewnym, że zmiany nie będą duże.