Równe dwa lata od premiery prototypu, który w 2011 roku zachwycał publiczność 81. Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, Alfa Romeo zaprezentuje produkcyjną wersję nowego sportowego modelu - 4C.
Produkcyjna Alfa Romeo 4C
Dwuosobowy samochód, którego oficjalny debiut przewidziany został na marcowy salon genewski trafi na rynek jeszcze w tym roku.
Projekt nadwozia wzorowany był na modelu 8C. Za kształty karoserii odpowiadają styliści z Centro Stile Alfa Romeo. Karoseria mierzy 4 m długości, 2 m szerokości i jedynie 118 cm wysokości. Rozstaw osi to równe 2,4 m.
Produkcyjna Alfa Romeo 4C
Dla zapewniania jak najlepszego rozkładu masy, czterocylindrowy, benzynowy silnik o pojemności 1750 centymetrów sześciennych umieszczono centralnie, za plecami kierowcy i pasażera.
Jednostka stanowi rozwinięcie konstrukcji stosowanej do tej pory m.in w modelach 159 i Giulietta. Skrzynia korbowa wykonana została ze stopów aluminium, zastosowano turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i system zmiennych faz rozrządu z podwójnym wariatorem.
Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi za pośrednictwem nowej, zautomatyzowanej skrzyni biegów TCT. Wyposażona w dwa suche sprzęgła przekładnia może pracować w trybie automatycznym i ręcznym. W tym drugim, zmiany przełożeń dokonywane są za pośrednictwem manetek sterujących umieszczonych przy kierownicy.
Koncepcyjna Alfa Romeo 4C
Osiągi jednostki napędowej i samochodu trzymane są w tajemnicy. Włosi zdradzili jedynie, że na 1 KM przypadać będzie jedynie 4 kg masy auta. Ten wynik to w dużym stopniu zasługa zastosowania włókien węglowych, z których wykonano panele karoserii.
Produkcją auta zająć ma się fabryka Maserati w Modenie. Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów jeszcze w tym roku. Alfa Romeo 4C będzie pierwszym od wielu lat pojazdem włoskiej marki, który sprzedawany będzie również w USA.