chceauto.pl
x

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
14 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
2959 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
226 KM
0-100 km/h
6.7 s.
V max
240 km/h

KOSZTY

Spalanie
11 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
70 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
110 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.4 s.
Prędkość maksymalna
218 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KMAlfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KMAlfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KMAlfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KMAlfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KMAlfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KMAlfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM

Alfa Gtv to coupe produkowane w latach 1995-2005. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej Fiata Tipo przyciąga swoją niebanalną stylizacją i mocnym silnikami. W 2003 roku samochód poddano liftingowi, dość mocno zmieniając przednią część nadwozia, upodabniając Gtv do innych nowszych konstrukcji Alfy.

Na polskich drogach szybko odmawia posłuszeństwa zawieszenie, a jego wymiana nie jest tania. W silnikach TwinSpark bezwzględnie pilnować trzeba wymian paska rozrządu, zaniedbanie może skończyć się jego zerwaniem. Wadą fabryczną tych jednostek jest wariator (zmieniacz faz rozrządu), którego zużycie objawia się głośnym klekotem chwilę po zapaleniu.
Starsze egzemplarze dostępne są już za niewielkie pieniądze, jednak kupując takie auto należy dokładnie je sprawdzić pod kątem wypadkowości. Samochody te trafiały często w ręce młodych kierowców, których fantazja często przekraczała umiejętności.
Jednak zadbana i regularnie serwisowana Alfa Gtv odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.


Silnik

Przy wymianie rozrządu należy rozważyć również wymianę pompy wody (przy okazji oszczędzamy na robociźnie). W wersjach wcześniejszych pompy wody miały plastikowy wirnik, który lubił pękać, przez co wydajność takiej pompy drastycznie spadała, a kończyło się to poważnym przegrzaniem silnika.

Przy nierównej pracy silnika pierwsze podejrzenie powinny paść na szczelność układu dolotowego i na cewki zapłonowe.

Regularnie serwisowany silnik (z wymianą oleju maksymalnie co 10 tys. km i rozrządu maksymalnie co 80 tys. km) potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnym działaniem, utrzymaniem mocy fabrycznej, kulturalną pracą i pięknym dźwiękiem.

Silnik jest dość paliwożerny, dość dobrze współpracuje z instalacjami LPG, jednak prawdziwi Alfisti nie dopuszczają takiego połączenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-02-22

Wersje

NADWOZIA

Alfa Romeo będzie marką ekskluzywną2018-06-08Śmierć legendy. Co zawdzięczamy Pininfarinie?2012-07-04

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Lexus SC

Lexus SC

300 225 KM benzyna2000couperęcznatylny
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi TT

Audi TT

1.8 T 225 KM benzyna2000couperęczna4x4
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat Coupe

Fiat Coupe

2.0 Turbo 20v 220 KM benzyna2000couperęcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo Gtv 3.0 V6 24v 226 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS