chceauto.pl
x

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KM

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2004
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
3179 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
240 KM
0-100 km/h
6.3 s.
V max
255 km/h

KOSZTY

Spalanie
13.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
84 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
110 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
6.9 s.
Prędkość maksymalna
232 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KMAlfa Romeo Gtv 3.2 240 KMAlfa Romeo Gtv 3.2 240 KMAlfa Romeo Gtv 3.2 240 KMAlfa Romeo Gtv 3.2 240 KMAlfa Romeo Gtv 3.2 240 KMAlfa Romeo Gtv 3.2 240 KM

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KM

Alfa Gtv to coupe produkowane w latach 1995-2005. Samochód, który zbudowano na płycie podłogowej Fiata Tipo przyciąga swoją niebanalną stylizacją i mocnym silnikami. W 2003 roku samochód poddano liftingowi, dość mocno zmieniając przednią część nadwozia, upodabniając Gtv do innych nowszych konstrukcji Alfy.

Na polskich drogach szybko odmawia posłuszeństwa zawieszenie, a jego wymiana nie jest tania. W silnikach TwinSpark bezwzględnie pilnować trzeba wymian paska rozrządu, zaniedbanie może skończyć się jego zerwaniem. Wadą fabryczną tych jednostek jest wariator (zmieniacz faz rozrządu), którego zużycie objawia się głośnym klekotem chwilę po zapaleniu.
Starsze egzemplarze dostępne są już za niewielkie pieniądze, jednak kupując takie auto należy dokładnie je sprawdzić pod kątem wypadkowości. Samochody te trafiały często w ręce młodych kierowców, których fantazja często przekraczała umiejętności.
Jednak zadbana i regularnie serwisowana Alfa Gtv odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.


Silnik

Przy wymianie rozrządu należy rozważyć również wymianę pompy wody (przy okazji oszczędzamy na robociźnie). W wersjach wcześniejszych pompy wody miały plastikowy wirnik, który lubił pękać, przez co wydajność takiej pompy drastycznie spadała, a kończyło się to poważnym przegrzaniem silnika.

Przy nierównej pracy silnika pierwsze podejrzenie powinny paść na szczelność układu dolotowego i na cewki zapłonowe.

Regularnie serwisowany silnik (z wymianą oleju maksymalnie co 10 tys. km i rozrządu maksymalnie co 80 tys. km) potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnym działaniem, utrzymaniem mocy fabrycznej, kulturalną pracą i pięknym dźwiękiem.

Silnik jest dość paliwożerny, dość dobrze współpracuje z instalacjami LPG, jednak prawdziwi Alfisti nie dopuszczają takiego połączenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2010-03-10

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Alfa Romeo będzie marką ekskluzywną2018-06-08Śmierć legendy. Co zawdzięczamy Pininfarinie?2012-07-04

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi TT

Audi TT

1.8 T 225 KM benzyna2004couperęczna4x4
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Chrysler Crossfire

Chrysler Crossfire

3.2 218 KM benzyna2004couperęcznatylny
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo GT

Alfa GT

3.2 240 KM benzyna2004couperęcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność

Alfa Romeo Gtv 3.2 240 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS