Wysokie ceny paliw powodują, że również osoby kupujące nowe i drogie samochody zwracają uwagę na zużycie paliwa.
I chociaż powszechnie wdrażana idea downsizingu, czyli zastępowania wolnossących silników benzynowych jednostkami mniejszymi, ale wspomaganymi turbosprężarkami, daje pewne efekty, to jednak koszty paliwa są wciąż wysokie.
Alfa Romeo MiTo
Pewnym rozwiązaniem jest przerobienie samochodu na gaz. Niestety, montaż instalacji LPG z reguły oznacza utratę gwarancji, dlatego jest to rozwiązanie polecane raczej do samochodów używanych. Na szczęście są wyjątki - w salonach można kupić pojazdy wyposażone w instalację, dzięki czemu nie traci się gwarancji. Takie samochody oferuje m.in. Skoda, a teraz oferta została poszerzona o... Alfę Romeo.
W polskich salonach włoskiej marki pojawiło się właśnie MiTo, które nie dość, że będzie napędzane silnikiem turbodoładowanym to jednocześnie będzie fabrycznie wyposażone w instalację gazową.
Alfa Romeo MiTo
Chodzi o silnik 1.4 TB o mocy 120 KM. Zasilanie gazem nie oznacza znacznego spadku osiągów MiTo, bowiem instalacja gazowa współpracuje z systemem DNA Alfy Romeo. W efekcie samochód dysponuje momentem obrotowym 206 Nm, dzieki czemu przyspiesza do 100 km/h w 8,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 189 km/h.
Dla porównania podajmy, że ten sam silnik 1.4 TB w wersji benzynowej (obecnie już nieprodukowany) dysponował identyczną mocą 120 KM, natomiast ta sama jednostka, ale z innowacyjna głowicą Multiair dysponuje mocą 135 KM i momentem 206 KM (LPG nie powoduje więc spadku tej wartości) i rozpedza auto do 100 km/h w 8,4 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Co jednak najważniejsze, koszt przejechanie jednego kilometra na gazie będzie przynajmniej o połowę mniejszy niż koszt przejechania tego samego kilometra Mito napędzanym silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym.
Alfa Romeo MiTo
Alfa MiTo 1.4 TB/120 KM LPG jest dostępna w wersjach Progression i Distinctive. Cena wynoszą odpowiednio 69 900 zł i 75 500 zł.
MiTo na gaz to niejedyna nowość. Pod maskę tego modelu trafił również nowy dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem, który został nagrodzony tytułem "Międzynarodowego Silnika Roku 2011" i który jest produkowany w fabryce Fiat Powertrain w Bielsku-Białej.
Alfa Romeo MiTo
Silnik 0.9 TwinAir Turbo współpracuje z układem Alfa DNA i oferuje moc 85 KM przy 5500 obr./min. oraz 145 Nm momentu obrotowego już od 2000 obr./min. Dzięki doładowaniu jednostka ta dysponuje momentem większym odpowiednio o 10 i 25 proc. niż moment generowany przez atmosferyczne silniki benzynowe 1.4/105 KM i 1.4/78 KM. Co więcej, wg obowiązujących norm, średnie zużycie paliwa powinno wynosić tylko 4,2 l/100 km, chociaż wiadomo, że w codziennej eksploatacji jest to wynik nie do uzyskania.
Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir jest dostępna w wersji Progression, a ceny zaczynają się od 59 900 zł.
Jaka ślicznotka?! Autor, chyba Cię pogięło?!
Myślałem,że chodzi o Ewę Farnę...
wojtek a co może passek albo golf ładniejszy ?
No to macie gust że szkoda czasu.........
Ślicznotka jest tylko jedna: M-B w126 SEC
bobul a jak komuś nie podoba się ta alfa to znaczy że od razu lubi passata albo golfa? rozumiem możesz nie znać innych modeli samochodów
alfa na gaz i to z salonu. kto by pomyślał że Alfa znizy sie do poziomu Skody, Chevroleta czy Kia.
Przecież to są dwa różne silniki, jeden to T-Jet (turbo jet) 120 a drugi to MAT 135 (multiair turbo). I na bazie tego pierwszego powstała wersja LPG, która nie obniża ani mocy ani momentu, tylko spalanie.
Mam Multiair 1,4/140 PSi i spokojnie osiąga 240 km/h przy spalaniu 18l Pb. Na gazie wynik to 230 przy spalaniu 20l. Grzecznie jadac 80 km/h spala mi 4,5l Pb i 5,59 LPG. Średnia z 5000 km cykl mieszany. Fajnie ?
Alfa na gaz? Wiem że wielu uważa to za profanację ale w dzisiejszych czasach dla ludzi kręcących dużo kilometrów to niemal konieczność. Mało kto zarabia tyle żeby go było stać na częste i długie wyjazdy na benzynie. A kto nie chce LPG może kupić Alfę bez. Dla mnie bomba.
Ładna, tyle powiem. Chętnie pojeździłbym na próbę.
W dzisiejszych czasach auto na gaz to zdrowy rozsądek a nie oszczędność. Bardzo dobry pomysł Alfy Romeo - i wszystko mamy na gwarancji i pod okiem serwisu... a nie tak jak w dokładanych instalacjach... potem nie wiadomo dlaczego coś pada...
Zaczepna ta alfa, chyba pomyślę o takiej dla mojej żony :)