Alfa Romeo podała polskie ceny pierwszej, limitowanej edycji modelu Stelvio. Samochód w wersji First Edition można już zamawiać w polskich salonach marki.
Alfa Romeo Stelvio First Edition
Cechująca się bogatym wyposażeniem Alfa Romeo Stelvio First Edition kosztuje 232 500 zł.
Z zewnątrz samochód wyróżnia się m.in. 20-calowymi felgami ze stopów lekkich, kolorowymi zaciskami hamulcowymi, reflektorami biksenonowtmi ze światłami przeciwmgielnymi LED, przyciemnianymi szybami oraz oświetleniem na klamkach drzwi.
Wnętrze Stelvio skoncentrowane jest na kierowcy. W standardzie przewidziane są aluminiowe łopatki zmiany biegów znajdujące się w kolumnie kierownicy.
Alfa Romeo Stelvio First Edition
Fotele pokryte czarną skórą „Pieno Fiore" są podgrzewane i elektrycznie regulowane. Miejsce kierowcy zostało „skrojone na miarę", z ukośnym tunelem pośrodku, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą z elementami z prawdziwego drewna, systemem nawigacji 3D najnowszej generacji opracowanym we współpracy z Magneti Marelli i wyposażonym w 8,8-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, zintegrowany ze wzornictwem deski rozdzielczej oraz z cyfrowym radioodtwarzaczem (DAB).
Pomiędzy zegarami znajduje się 7-calowy, kolorowy wyświetlacz w technologii TFT.
Alfa Romeo Stelvio First Edition
Alfa Romeo Stelvio w wersji First Edition wyposażone jest w nowy silnik 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Jest to 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium, która rozwija moc 280 KM przy 5250 obr/min i maksymalnym momencie 400 Nm przy 2250 obr/min.
Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1" oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów.
Alfa Romeo Stelvio First Edition
Stelvio First Edition wyposażony jest w napęd wszystkich kół. System Q4 obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni Q2. W normalnych warunkach, Stelvio First Edition z systemem Q4 zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego przesyłanych jest na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50% momentu napędowego na oś przednią za pośrednictwem specjalnej skrzynki rozdzielczej. To przekłada się na najlepszą w tej kategorii kontrolę samochodu pod względem napędu i stabilności na zakrętach.
Alfa Romeo Stelvio First Edition
Standardowe wyposażenie Stelvio First Edition obejmuje również nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning", autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych oraz system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu „Lane Departure Warning".
Wyposażenie uzupełniają kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczne otwieranie drzwi bagażnika oraz system automatycznego włączania świateł drogowych.