Do salonów wjeżdża własnie topowy model nowego suva spod znaku Alfy Romeo - model Stelvio Quadrifoglio. W Polsce za samochód zapłacić trzeba będzie ponad 400 tys. zł!
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Najszybsza odmiana nowego suva Alfy napędzana jest benzynowym silnikiem (głowice i blok wykonane z aluminium) o pojemności 2,9 l. Podwójnie doładowane V6 zaprojektowano przy współpracy z Ferrari. Silnik, przy 6500 obro./min, rozwija moc 510 KM i generuje równe 600 Nm. Maksymalna wartość momentu obrotowego oferowana jest w szerokim zakresie od 2500 do 5000 obr./min.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Samochód napędzany jest na cztery koła dzięki systemowi Q4. W czasie normalnej jazdy 100 proc. momentu obrotowego trafia na tył. Na tylnej osi pracuje aktywny dyferencjał, który – dzięki dwóm niezależnym sprzęgłom - jest w stanie precyzyjnie rozdzielać moment obrotowy pomiędzy poszczególne koła. Gdy elektronika wykryje uślizg tylnych kół automatycznie dołączany jest napęd przedniej osi. W skrajnych przypadkach kierowca liczyć może na idealne rozłożenie momentu obrotowego w stosunku 50:50.
W układzie przeniesienia napędu zastosowano również automatyczną, ośmiostopniową skrzynię biegów. Przekładnia, która może być sterowana – umieszczonymi na kolumnie kierowniczej - łopatkami zmienia przełożenia w czasie zaledwie 150 milisekund.
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Masa Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio to 1830 kg. Na 1 KM przypada więc zaledwie 3,6 kg. Dzięki temu auto może pochwalić się rewelacyjnymi osiągami. Sprint do 100 km/h zajmuje mu 3,8 s. Prędkość maksymalna to aż 283 km/h! Włosi z dumą podkreślają, że samochód pokonał Północną Pętlę toru Nurburgring w czasie 7 minut i 51,7 sekundy.
Polskie ceny Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio zaczynają się do 402 800 zł.