chceauto.pl
x

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2013
Średnia cena
33 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1390 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1200 kg
Ładowność
415 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
122 KM
0-100 km/h
9 s.
V max
203 km/h
Zasięg
660 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
44 zł
Zbiornik paliwa
45 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R15
215/45 R16
215/40 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
B premium Co to znaczy?
Bagażnik
270 litrówNiewielkie zakupy się zmieszczą, na nie więcej niż dwie osoby
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KMAudi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM

Audi A1

Audi A1 stanowi próbę wejścia niemieckiego koncernu do segmentu samochodów małych. Jest to najmniejszy z modeli Audi, zaliczany do segmentu B. Wśród konkurentów A1 wymienić trzeba Mini i Alfę Romeo Mito. I generacja tego modelu pojawiła się w 2010 roku, po ośmiu latach zastąpiono ją drugą.


Audi A1 I Sportback

Audi A1 pierwszej generacji oparto na płycie podłogowej oznaczonej PQ25, tej samej, którą wykorzystują Seat Ibiza IV generacji i VW Polo V generacji. Pierwsze egzemplarze Audi A1 pojawiły się w salonach w połowie 2010 roku. Samochód produkowany jest w belgijskiej fabryce Audi w Brukseli.

Jesienią 2014 roku zaprezentowano wersję po liftingu. Z zewnątrz zmiany trudno uznać za rewolucyjne - zmienił się głównie wygląd pasa przedniego. Inny jest zintegrowany z osłoną chłodnicy zderzak. Styliści przemodelowali też kształt reflektorów. W wyniku tych zmian auto urosło o 2 cm i mierzy teraz 3,98 m długości.

Producent oferuje więcej możliwości personalizacji. Dodano m.in nowe barwy nadwozia i dachu. W kabinie największą nowością jest unowocześniony system sterowania MMI wyposażony w pokładową sieć Wi-Fi. Dużo nowości znajdziemy za to pod maską. W palecie jednostek napędowych zadebiutował nowy, trzycylindrowy silnik Diesla o pojemności 1,4 l. Jednostka z systemem Common Rail rozwija moc 90 KM i zużywa średnio – wg oficjalnych danych – 3,4 l/100 km.

Produkcję I generacji Audi A1 zakończono w 2018 roku, gdy zaprezentowano generację II.

Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-06-30

Wersje

ROCZNIKI

Audi A1 Sportback. Ceny2018-12-17Nowe Audi A12018-06-21Audi A1 citycarver2019-07-29Audi A1 od Seata!2018-10-12Audi A1 po liftingu2014-11-14Audi S1 i S1 Sportback. Ceny2014-05-31

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Mercedes - Benz A-klasa

Mercedes A-klasa

180 122 KM benzyna2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Fiesta

Ford Fiesta

1.0 EcoBoost 125 KM benzyna2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 208

Peugeot 208

1.6 VTi 120 KM benzyna2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C3

Citroen C3

1.6 VTi 120 KM benzyna2013hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 24 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi A1 I Sportback 1.4 TFSI 122 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS