Mija właśnie 25 lat od kiedy pod maskę Audi trafił pierwszy wysokoprężny silnik z rodziny TDI. Z tego względu producent z Ingolstadt przygotował specjalną wersję modelu A7 Sportback z silnikiem 3,0 l TDI. Jubileuszowa odmiana nosi nazwę competition.
Audi A7 Sportback 3,0 TDI competition wyposażono w silnik wysokoprężny 3,0 TDI biturbo o pojemności 2967 cm3. Modyfikacje sposobu doładowania i konstrukcji wałków rozrządu dały możliwość zwiększenia mocy. W porównaniu z wersją standardową silnik zyskał dodatkowe 5 kW (7 KM) i rozwija teraz 240 kW (326 KM).
Audi A7 Sportback Competition
Samochód wyposażono w pakiet sportowy S line, którego elementem jest m.in. obniżony o 20 mm prześwit. Aluminiowe felgi o nowej, pięcioramiennej stylistyce litery W, mają pomalowane na czarno boki. Ich średnica to dwadzieścia cali (rozmiar opon: 265/35).
Czerwone zaciski hamulców i siedemnastocalowe tarcze zamontowane zarówno z przodu, jak i z tyłu, podkreślają sportowy charakter modelu. Po bokach pojazdu, na błotnikach, umieszczono emblematy V6 T, a obudowy lusterek zewnętrznych i końcówki rur wydechowych są czarne. Gama lakierów nadwozia składa się z czterech kolorów: Daytona Gray, Misano Red, Nardo Gray i Sepang Blue.
Audi A7 Sportback Competition
Zgodnie ze stylistycznymi założeniami pakietu sportowego S line, wnętrze Audi A7 Sportback 3,0 TDI competition jest czarne. Tapicerka foteli została wykonana ze skóry Valcona w kolorach czarnym lub srebrnym. Dodatkowo fotele ozdobiono specjalnymi tłoczeniami S line. Listwy dekoracyjne wykonano z aluminium i czarnego drewna Beauford. Na listwach progowych umieszczono emblematy „quattro”.
Jubileuszowy model wyposażony jest we wszystkie funkcje zastosowane wcześniej w odmłodzonej serii A7. Wyposażenie standardowe obejmuje diodowe reflektory oraz kierunkowskazy. Opcjonalnie Audi może dostarczyć diodowe reflektory Matrix LED, nawigację MMI plus i udoskonalone systemy wspomagania kierowcy - np. asystenta jazdy nocą.