Audi uzupełnia gamę modelu A7 o jego wyczekiwaną, sportową, odmianę - RS7. Pod maską znajdziemy benzynowe V8 4.0 TFSI i system mild hybrid.
Audi RS7 Sportback
Na topową wersję klienci czekali od 2017 roku, gdy w salonach pojawiła się druga generacja A7. RS7 mierzy dokładnie 5009 mm. Poznamy je m.in. po zauważalnie szerszych błotnikach, przestylizowanych zderzakach, innym układzie wydechowym czy 21-calowych obręczach kół ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 275/35 (opcjonalnie 22-cale z oponami 285/30). Samochód wyposażono również w automatyczny, aktywny spoiler montowany na tylnej klapie.
Audi RS7 Sportback
Gama kolorów nowego modelu Audi RS 7 Sportback obejmuje trzynaście standardowych lakierów zewnętrznych — w tym dwa stworzone wyłącznie dla modeli RS odcienie szarości Nardo i czerni Sebring z efektem krystalicznym oraz pięć lakierów z efektem matowym. Obudowy lusterek zewnętrznych standardowo wykończone są w kolorze błyszczącej czerni. Opcjonalnie dostępne jest wykończenie w kolorze matowego aluminium lub w kolorze samochodu. Klapy, listwy, wstawki progów, listwy okienne oraz klamra tylnego dyfuzora mogą być wykończone w ramach jednego z trzech pakietów stylizacyjnych w kolorystyce matowego aluminium, czerni lub karbonu. Na życzenie wraz z pakietami stylizacyjnymi czarnym i karbonowym, pierścienie Audi i logo RS na przedzie i z tyłu dostępne są również w kolorze błyszczącej czerni.
Audi RS7 Sportback
Kabina to m.in. spłaszczona u dołu, perforowana sportowa skórzana kierownica z nowymi dużymi aluminiowymi manetkami, wyposażona w przyciski wielofunkcyjne, w tym w przycisk RS MODE umożliwiający kierowcy włączanie nowych trybów systemu Audi drive select: RS1 i RS2. Ich załączenie powoduje automatyczne otwarcie specjalnych widoków RS cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit. Logotypy RS i RS 7 umieszczono na kierownicy, siedzeniach i na listwach podświetlanych przednich progów pojazdu. Po otwarciu przednich lub tylnych drzwi, umieszczone na nich projektory wyświetlają na nawierzchni logo Audi Sport.
Po raz pierwszy pięciodrzwiowe Gran Turismo występuje teraz w wersji z trzyosobową kanapą z tyłu. Oczywiście nadal dostępna jest czteroosobowa wersja sportowa z dwoma miejscami siedzącymi z tyłu. Bagażnik mieści standardowo 535 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1390 litrów. W wersji podstawowej klapa tylna jest otwierana i zamykana elektrycznie. W połączeniu z opcjonalnym komfortowym kluczykiem może być obsługiwana ruchem stopy.
Audi RS7 Sportback
Źródłem napędu jest benzynowe V8 4.0 TFSI. Silnik wytwarza równe 600 KM mocy i - w szerokim zakresie od 2100 do 4500 obr./min - rozwija moment obrotowy rzędu 800 Nm. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Można ją zwiększyć do 280 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu i do 305 km/h dzięki pakietowi dynamicznemu plus. Jednostka wyposażona jest w układ dezaktywacji cylindrów i system mild-hybrid z odzyskującym energię rozrusznikiem pełniącym też funkcję alternatora.
Audi RS7 Sportback
Moc wytwarzana przez silnik 4.0 TFSI przepływa przez standardową ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic i z nowym programem maksymalnego przyspieszenia (launch control) do stałego napędu na cztery koła quattro. Siły napędowe są tu rozprowadzane za pośrednictwem czysto mechanicznego międzyosiowego mechanizmu różnicowego na osie przednią i tylną w stosunku 40:60. Jeżeli dojdzie do poślizgu koła, większy moment obrotowy jest automatycznie przekierowywany na oś z lepszą przyczepnością. Nawet 70 procent mocy silnika może zostać przekierowanych na oś przednią i do 85 procent na oś tylną.
Montowane standardowo adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z systemem regulacji tłumienia dostosowano specjalnie do modeli typu RS. Sportowe zawieszenie pneumatyczne można ustawić w kilku trybach. Oferuje ono także automatyczną regulację poziomu. W położeniu normalnym, nadwozie nowego RS 7 Sportback zawieszone jest o 20 mm niżej niż w przypadku standardowego Audi A7 Sportback. Przy prędkości powyżej 120 km/h obniża się o kolejne 10 mm oraz oferuje tryb unoszenia, na życzenie umożliwiający podniesienie zawieszenia pojazdu o 20 mm.