Audi poszerza gamę modeli A7 i A6 o usportowione wersje S7 i S6 (również Avant). Co ciekawe, w Europie modele te będą sprzedawane wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi.
Audi S7
Audi S7, S6 i S6 Avant posiadają identyczny układ napędowy. Opiera się on na trzylitrowym (2967 ccm) silniku V6 TDI, który dostarcza 349 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. To oznacza, że jednostka napędowa z jednego litra generuje niemal 118 KM i 236 Nm.
Taki wynik jest możliwy do uzyskania nie tylko dzięki zastosowaniu dużej turbosprężarki (jej średnica wirnika to 5 cm; zapewnia ona doładowanie do 2,4 bara), ale również - po raz pierwszy w Audi S6 i S7 - elektrycznego kompresora.
Audi S6
Dysponuje on maksymalną mocą 7 kW i pozwala na rozpędzenie wirnika sprężarki aż do 70 tys. obr/min i dzieje się to w 0,25 s. Dzięki temu kierowca ma "pod stopą" 700 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie 2500 - 3100 obr/min.
Moment obrotowy trafia na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni tiptronic. Audi S6 i S7 posiadają napęd wszystkich kół quattro. W normalnych warunkach rozkład momentu między osiami wynosi 40:60 na korzyść kół tylnych. W razie potrzeby rozkład zmienia się automatycznie w zakresie do 70 proc. na przód i do 85 proc. - na tył.
Audi S6 Avant
Audi S6 i S7 są hybrydą typu mild. Samochody posiadają alternator z funkcją rozrusznika oraz 48-voltową instalację elektryczną. Alternator potrafi odzyskiwać energię kinetyczną traconą normalnie podczas hamowania i ładuje nią litowo-jonowe baterie o pojemności 10 kWh.
Ta energia elektryczna jest później wykorzystywana do zasilania pokładowych systemów, dzięki czemu samochód posiada funkcję tzw "żeglowania" - podczas jazdy ze stałą prędkością lub delikatnego zwalniania silnik spalinowy jest wyłączany i może nie pracować nawet przez 40 s.
Audi S6
To oznacza spadek średniego zużycia paliwa o ok. 0,4 l/100 km. W efekcie średnie pomiarowe zużycie wynosi 6,5 l/100 km (w nowym cyklu WLTP).
Osiągi Audi S7 i S6 imponują. S6 sedan rozpędza się do 100 km/h w równe 5 s, natomiast Avant oraz S7 Sportback są o 0,1 s wolniejsze. Prędkość maksymalna wszystkich modeli została ograniczona do 250 km/h.
Co ciekawe, poza Europą Audi S7 i S6 będą oferowane z silnikiem benzynowym - jednostką 2.9 TFSI o mocy 450 KM i momencie 600 Nm. Niestety, taka wersja nie trafi na rynki Starego Kontynentu.