Audi zaprezentowało model RS 6 Avant GT. Jest to specjalna edycja tego sportowego pojazdu, która wyróżnia się stylizacją, wyglądem oraz osiągami. Samochód nawiązuje do stworzonego przez praktykantów projektu RS 6 GTO concept z 2020 r. Przez 6 miesięcy, przy wsparciu Audi Design, pracowało nad nim dwunastu praktykantów, którzy uczyli się pracy blacharzy, mechaników, lakierników i techników. Główną inspirację stanowił dla nich legendarny samochód wyścigowy Audi 90 quattro IMSA GTO z 1989 r.
- Audi RS 6 Avant GT. Stylizacja nadwozia
- Audi RS 6 Avant GT. Wnętrze
- Audi RS 6 Avant GT. Dane techniczne i osiągi
- Audi RS 6 Avant GT. Ręczny montaż
- Audi RS 6 Avant GT. Rynkowa premiera i cena
Audi RS 6 Avant GT. Stylizacja nadwozia
Osłona chłodnicy i wloty powietrza RS 6 Avant GT są w całości wykończone w kolorze czarnym. Nowy wygląd podkreślają pionowe listwy w przednim zderzaku, nowy wkład wlotu powietrza oraz przedni splitter zintegrowany ze zderzakiem.
Audi RS 6 Avant GT
Po raz pierwszy Audi Sport GmbH zastosowało całkowicie przeprojektowaną przednią pokrywę wykonaną z włókna węglowego. Zintegrowane wyloty powietrza za 22-calowymi obręczami zmniejszają ciśnienie powietrza w nadkolach i poprawiają chłodzenie hamulców. Nie tylko przednia pokrywa, ale i błotniki zostały po raz pierwszy wykonane w całości z włókna węglowego.
Z profilu w oczy rzucają się wstawki w osłonach progów, obudowy lusterek zewnętrznych z błyszczącego włókna węglowego oraz wspomniane 22-calowe obręcze o 6 ramionach, zaprojektowane wyłącznie dla RS 6 Avant GT. Z tyłu specjalna edycja zwraca uwagę czarnym napisem „RS 6 GT”, oraz dyfuzorem z pionowo umieszczonym odblaskiem. Całość wieńczy charakterystyczne podwójne skrzydło, inspirowane światem sportu motorowego.
Audi RS 6 Avant GT
Kupujący RS 6 Avant GT mają możliwość wyboru oklejenia w dwóch kolorach.
Audi RS 6 Avant GT. Wnętrze
Audi RS 6 Avant GT zjeżdża z linii produkcyjnej z pakietem stylistycznym RS plus w standardzie. Czerń we wnętrzu przełamują liczne akcenty w kombinacji czerwieni i miedzi. Ta sama kolorystyka charakteryzuje nowe fotele kubełkowe RS.
Audi RS 6 Avant GT
Na konsoli środkowej widnieje numer seryjny danego egzemplarza – jednego z limitowanej puli 660 aut.
Audi RS 6 Avant GT. Dane techniczne i osiągi
Silnik Audi RS 6 Avant GT rozwija moc 630 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm. W porównaniu z podstawowym RS 6 Avant oznacza to przyrost o 30 KM i 50 Nm. Wersja GT przyspiesza do 100 km/h w 3,3 sekundy, o 0,3 s szybciej niż RS 6 Avant, a od 0 do 200 km/h – w 11,5 s, czyli o 0,5 s szybciej niż RS 6 Avant. Prędkość maksymalna wynosi 305 km/h, a za hamowanie odpowiada seryjny ceramiczny układ hamulcowy RS.
Audi RS 6 Avant GT
Moment obrotowy silnika 4.0 TFSI jest przekazywany do stałego napędu na wszystkie koła quattro za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Tiptronic. Podobnie jak RS 6 Avant performance, nowe RS 6 Avant GT wykorzystuje najnowszą wersję centralnego mechanizmu różnicowego z blokadą o szczególnie lekkiej i kompaktowej konstrukcji.
Rozdziela on moment obrotowy silnika pomiędzy przednią i tylną oś w stosunku 40:60. W przypadku poślizgu większa siła napędowa jest automatycznie przekazywana na oś o lepszej przyczepności; na przód trafia do 70%, a na tył – do 85%.
Ponadto Audi RS 6 Avant GT otrzymało specjalnie skonfigurowany sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.
Audi RS 6 Avant GT
Standardem w RS 6 Avant GT jest regulowane gwintowane zawieszenie, które w porównaniu do RS 6 Avant obniża prześwit o 10 milimetrów. Zwiększona sztywność sprężyn, trzystopniowo regulowane amortyzatory oraz sztywniejsze stabilizatory (o 30% z przodu i o 80% z tyłu) ograniczają przechyły nadwozia. Alternatywnie można zamówić zawieszenie sportowe RS plus z Dynamic Ride Control (DRC) lub adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS.
Audi RS 6 Avant GT
Przyczepność zapewniają opony Continental Sport Contact 7 285/30 R22.
Audi RS 6 Avant GT. Ręczny montaż
Audi RS 6 Avant GT wyróżnia coś jeszcze: w przeciwieństwie do klasycznego RS 6 Avant, wariant ten nie jest w całości montowany na linii produkcyjnej w Neckarsulm. Po finalizacji prac konstrukcyjnych związanych z nadwoziem i polakierowaniu każdy z 660 egzemplarzy trafia do Böllinger Höfe, gdzie odbywa się już niskoseryjna produkcja Audi R8, Audi e-tron GT quattro i RS e-tron GT.
Audi RS 6 Avant GT
Tutaj siedmiu pracowników przeprowadza montaż końcowy, co trwa cały dzień i odbywa się na trzech stanowiskach. Wszystkie elementy charakterystyczne dla wersji GT są montowane ręcznie, w tym: pokrywa silnika, błotniki, osłony progów, podwójne skrzydło, zderzaki oraz regulowane gwintowane zawieszenie.
Audi RS 6 Avant GT. Rynkowa premiera i cena
Dostawy Audi RS 6 Avant GT rozpoczną się w drugim kwartale 2024 r., a jego cena startuje od 219 355 euro.