Audi RS6 Avant i RS7 Sportback w wersji standardowej napędzane są silnikiem benzynowym V8 biturbo TFSI, który generuje 600 KM i 800 Nm. Trudno sobie wyobrazić, że to będzie dla kogoś niewystarczająco, mimo wszystko jednak Audi przygotowało wersję performance, która jeszcze bardziej imponuje osiągami.
Audi RS6 i Audi RS7 performance
Samochód otrzymał większą turbosprężarką, dzięki której ciśnienie doładowania wzrosło z 2,4 do 2,6 bara. Dzięki temu moc wzrosła do 630 KM, a maksymalny moment obrotowy - do 850 Nm. Przełożyło się do osiągi - zarówno RS6, jak i RS7 performance rozpędzają się do 100 km/h w 3,4 s, a więc o 0,2 niż bazowe wersje.
Moc z silnika płynie do stałego napędu na wszystkie koła quattro przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów tiptronic z szybszym czasem zmiany przełożeń. Czysto mechaniczny centralny mechanizm różnicowy rozdziela moc silnika na tylną oś w stosunku 40:60, a w przypadku wystąpienia poślizgu, większy moment napędowy jest automatycznie przekazywany na oś o lepszej trakcji - do 70 procent może przepływać na oś przednią, a do 85 procent na oś tylną.
Audi RS6 i Audi RS7 performance
Samoblokujący się centralny mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy, co poprawia dynamikę jazdy, pozwala na jeszcze większą precyzję pokonywania zakrętów i w granicach systemowych zmniejsza podsterowność.
Standardowe wyposażenie stanowi pakiet RS Dynamic. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.
Audi RS6 i Audi RS7 performance
Opcjonalnie dostępny jest pakiet RS Dynamics plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych.
Co ciekawe, w samochodach zredukowano izolacja pomiędzy komorą silnika i wnętrzem oraz w tylnej części nadwozia. W efekcie RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance są gorzej wyciszone, ile ich masa własna została zmniejszona o 8 kg. RS 6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, a RS 7 Sportback performance waży 2065 kg.
Niemieckie ceny Audi RS6 i RS7 performance zaczynają się od 135 tys. euro.