2002 roku Audi zaprezentowało model RS6. Samochód, który początkowo wyglądał jak zwykłe, rodzinne kombi, szokował osiągami i na trwałe zapisał się w historii motoryzacji.
Audi RS6
Pierwsza generacja (typoszereg C5) Audi RS6 wyglądała niemal identycznie, jak wszystkie inne A6 kombi. Jednak pod maską znalazł się benzynowy silnik biturbo 4.2V8, który generował 450 KM i 580 Nm. To był znaczący postęp w stosunku S6 wcześniejszej generacji (RS6 nie było wówczas dostępne), która była napędzana silnikiem o mocy 290 lub 326 KM.
Silnik V8 w RS6 C5 współpracował z automatyczną przekładnią ZF, za pośrednictwem której napędzał wszystkie koła. Tak już zostało na stałe.
Audi RS6
Pierwsze RS6 rozpędzało się do 100 km/h w 4,6 s i mogło osiągnąć prędkość 270 km/h. Nieźle, jak na rodzinne kombi.
W drugiej generacji Audi RS6 (C7), które została zaprezentowana w 2007 roku, niemieccy inżynierowi poszli krok dalej i zamontowali silnik 5.0V10. Była to ta sama jednostka, która napędzała Audi R8 i Lamborghini Gallardo. Ten potężny silnik, łączony z wciąż skromnym nadwoziem, sprawił, że dziś to właśnie RS6 C7 jest najbardziej poszukiwany wśród kolekcjonerów.
Audi RS6
W kolejnych dwóch generacjach Audi RS6 (C8 - premiera w 2012 roku i obecnej, C9, która zadebiutowała w 2019 roku) zaostrzane normy emisji sprawił sprawy, że Audi wróciło do silnika V8, tym razem o pojemności 4.0. Mimo mniejszego silnika, to obecna generacja jest najszybsza w historii - RS6 C9 rozpędza się do 100 km/h w 3,6, a prędkość maksymalna wynosi 305 km/h.
Nie można się temu dziwić, dzięki podwójnemu doładowaniu samochód dysponuje mocą 600 KM i momentem 800 Nm!
Jednak obecnie RS6 nie jest już takim "cichym drogowym zabójcą" jak kiedyś. Model wyróżnia się od A6 m.in. dużymi wlotami powietrza, agresywnymi zderzakami czy dyfuzorem.