Audi RS6 i RS7 to jedne z najszybszych samochodów na rynku, które dodatkowo nadają się do codziennej eksploatacji. Mimo tego, niemiecki koncern zaprezentował jeszcze szybsze wersje tych pojazdów o nazwie Performance.
Audi RS6 Performance
Audi RS6 Performance i Audi RS7 Performance napędzane są silnikiem 4.0 TFSI, a więc tą samą podwójnie doładowaną jednostką V8, co "zwykłe" RS6 i RS7. W wersji Performance moc została podniesiona do 605 KM, a moment obrotowy - do 700 Nm. Dodatkowo, w trybie overboost, możliwe jest chwilowe uzyskanie momentu obrotowego na poziomie 750 Nm.
Audi RS7 Performance
W efekcie oba pojazdy przyśpieszają do 100 km/h w 3,7 s, czyli 0,2 s szybciej niż wersje standardowe. Z kolei 200 km/h pojawia się na liczniku po 12,1 s od startu, czyli aż 1,4 s szybciej niż w przypadku RS6 i RS7. Standardowo prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie blokada może zostać przesunięta na 280 km/h w przypadku RS6 Performance i 305 km/h w przypadku RS7 Performance.
Audi RS6 Performance
Co ciekawe, mimo mocy większej o 45 KM i wyraźnie lepszych osiągów, nie zmieniło się zużycie paliwa, które w cyklu pomiarowym wciąż wynosi 9,5 l/100 km.
Moment obrotowy w Audi RS6 Performance i RS7 Performance trafia na wszystkie koła w systemie quattro, za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni Tiptronic. Kierowca może wybierać między trybami D i S oraz zmieniać biegi manualnie (sekwencyjnie) za pośrednictwem lewarka lub łopatek przy kierownicy.
Audi RS7 Performance
Sercem systemu Quattro jest centralny dyferencjał, który w normalnych warunkach rozdziela moment obrotowy w stosunku 40:60 na korzyść tylnej osi. Opcjonalnie oba modele mogą posiadać sportowy tylny dyferencjał.
Audi RS6 Performance i RS7 Performance mogą pracować w kilku trybach: Auto, Comfort, Dynamic i Individual. W trybie Dynamic pneumatyczne zawieszenie obniża samochód o 2 cm. Sterowanie trybami odbywa się (wzorem Audi R8) specjalnym przełącznikiem umieszczonym na kierownicy.
Audi RS7 Performance
Standardowe wyposażenie obu modeli stanowią 21-calowe felgi o specjalnych wzorze z oponami o rozmiarze 285/30 w RS6 Performance i 275/30 w RS7 Performance.
Opcjonalne wyposażenie stanowią ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe. Układ stabilizacji jazdy ESC posiada tryb sportowy, ponadto można go całkowicie wyłączyć.
Niemieckie ceny nowych modeli wynoszą 117 tys. euro za Audi RS6 Performance oraz 121 700 euro za Audi RS7 Performance. Oba pojazdy trafią do salonów już w listopadzie.