Audi zaprezentowało odświeżony model A5. To typowy zabieg odświeżający przypadający na połowę cyklu produkcyjnego. Co dokładnie się zmieniło?
Audi A5 Coupe
Osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o wyglądzie plastra miodu jest bardziej płaska i nieco szersza. Szczeliny wentylacyjne powyżej kratownicy nawiązują stylistycznie do klasycznego Audi Sport quattro z roku 1984. Wyraźny spojler tworzy dolną krawędź przedniego zderzaka, po którego bokach znajdują się powiększone wloty powietrza. Patrząc na auto z boku, nowy kształt sekcji progów nadaje pojazdowi smukłego wyglądu, a wkładka dyfuzora z trapezoidalnymi końcówkami rur wydechowych poszerza je optycznie z tyłu.
Audi A5 Coupe
Wszystkie wersje silnikowe i nadwoziowe A5 zjeżdżają z linii produkcyjnej standardowo wyposażone w diodowe reflektory przednie. Opcjonalną alternatywą dla tego rozwiązania są diodowe reflektory przednie Matrix w połączeniu z diodowymi światłami tylnymi z dynamicznymi kierunkowskazami i z funkcją sekwencji świetlnych.
Audi A5 Cabrio
Nowa jest koncepcja linii wyposażenia. Oprócz podstawowej – basic - dostępne są dwie inne zewnętrzne linie stylistyczne: advanced i S line. Zewnętrzne linie stylistyczne można teraz dowolnie zestawiać z pakietami wyposażenia wnętrza S line i design selection. Klienci mogą wybierać w palecie dwunastu lakierów nadwozia, wśród których znaleźć można nowy odcień metalizowanego koloru zielonego - district green.
Centralnym punktem lekko zwróconej w stronę kierowcy tablicy rozdzielczej jest duży wyświetlacz systemu MMI touch – centrum sterowania nowym systemem obsługi. Pakiet wielokolorowego, nastrojowego oświetlenia konturowego w ciemnościach podkreśla stylistyczne szczegóły wnętrza. Pakiet ten jest standardem w linii wyposażeniowej design selection.
Audi S5 Sportback TDI
Dzięki nowemu systemowi MMI touch montowane w poprzednich modelach pokrętło, zastąpione zostało ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. Sterowanie głosowe rozumie wiele sformułowań języka codziennego.
Odświeżone Audi A5 dostępne będzie w Europie z silnikami, których moc rozpoczyna się od 120 kW (163 KM). W gamie znajdują się też mocne jednostki V6 montowane w modelach typu S. Silniki spełniają normy emisji Euro 6d-temp.
Na początek, cztery warianty silnikowe Audi A5 wyposażone będą w system mild hybrid MHEV. Alternator-rozrusznik połączony z wałem korbowym odzyskuje energię podczas hamowania i przesyła ją do kompaktowych rozmiarów akumulatora litowo-jonowego. W przypadku silników czterocylindrowych system MHEV zintegrowany jest z 12-woltowym systemem elektrycznym, a w przypadku modeli S TDI z 48-woltowym głównym systemem elektrycznym.
Audi S5 Sportback TDI
Wszystkie wersje Audi A5 wyposażone zostały w automatyczne skrzynie biegów – siedmiobiegową skrzynię S tronic lub ośmiobiegową tiptronic. Napęd na cztery koła quattro dostępny jest opcjonalnie dla słabszego silnika i standardowo dla pozostałych trzech mocniejszych jednostek napędowych.
Opcjonalnie dostępne jest twardsze zawieszenie sportowe oraz zawieszenie z adaptacyjną kontrolą stopnia tłumienia. To ostatnie zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który jest w wyposażeniu standardowym wszystkich wersji z silnikiem o mocy od 140 kW. Z Audi drive select zintegrowane są także: układ kierowniczy, automatyczna skrzynia biegów i układ zarządzania silnikiem. Kierowca może wybrać jeden spośród pięciu profili Audi drive select, by zdecydować w ten sposób jak mają ze sobą współpracować powyższe podzespoły. Mocne hamulce znajdują się za dużymi, nawet 20-calowymi kołami.
W ofercie jest oczywiście usportowiony model S5 oferujący moc 347 KM i 700 Nm. Auto ma pod maską wysokoprężną jednostkę napędową V6. Oba modele S TDI – sportback i coupe - od 0 do 100 km/h przyspieszają w mniej niż 5 sekund. Osiągnięcie elektronicznie ograniczonej prędkości 250 km/h jest tylko formalnością.
Audi S5 Sportback TDI
Moc silnika montowanego w S5 przenoszona jest na drogę za pośrednictwem ośmiobiegowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic i stałego napędu na cztery koła quattro. Twarde zawieszenie S sport jest tu standardem. Kontrola tłumienia dostępna jest opcjonalnie.
Premierze odświeżonego Audi A5 towarzyszyć będzie wejście na rynek edycji specjalnej tego modelu. „Edition one” dostępne będzie zarówno we wszystkich wersjach Sportback, jak i Coupé z silnikami o mocy minimum 140 kW. Sportowe zawieszenie jest w tej edycji standardem. Stylistyka zewnętrzna bazuje na wersji S line i posiada dodatkowe, przykuwające wzrok elementy, takie jak np. brylantowoczarny dach A5 Coupé. Gama lakierów obejmuje tu takie kolory jak: szary quantum, szary daytona z efektem perłowym i zielony district z efektem metalicznym. Jeśli chodzi o wnętrze, klienci wybrać mogą jeden z dwóch pakietów: design selection i S line. Ekskluzywne detale podkreślają charakter obu wnętrz.
Modele Audi A5 i S5 będzie można zamawiać w Europie już jesienią 2019 roku. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się na początku roku 2020.