Już we wrześniu we Frankfurcie swój publiczny debiut zaliczy zupełnie nowy Opel Corsa. To dobry moment, by przypomnieć sobie historię modelu, który znalazł już przeszło 13,6 mln nabywców!
Opel Corsa A
Corsa A: 1982–1993Corsa A charakteryzowała się nadwoziem o zwartej sylwetce i długości zaledwie 3,62 metra. Miała wyraźnie zaakcentowane nadkola, jak w ówczesnych samochodach rajdowych, i mogła pochwalić się współczynnikiem oporu aerodynamicznego 0,36 (wyjątkowo niski jak na ten segment). Główny projektant Erhard Schnell stworzył mały sportowy samochód o prostych i zdecydowanych liniach, który szczególnie przypadł do gustu ”panom domu”. Flagową wersją była stukonna Corsa GSi, ale ten model Opla oferowano także z silnikami wysokoprężnymi. W 1985 roku do popularnej pięciodrzwiowej wersji dołączył trzydrzwiowy hatchback i - zapomniany dziś przez rynek - dwudrzwiowy sedan. Corsa A sprzedawała się znakomicie — w sumie wyprodukowano 3,1 miliona egzemplarzy tego modelu.
Opel Corsa B
Corsa B: 1993–2000Corsa B od początku projektowana była jako ”ulubieniec pań”. Do pracy zabrał się legendarny projektant firmy Opel - Hideo Kodama. Jego dziełem była bardziej zaokrąglona i łagodniejsza Corsa z urokliwymi ”szeroko otwartymi oczami” reflektorów – zabieg miał na celu upodobnienie przedniego pasa do twarzy uśmiechniętego dziecka. Corsa B była o 10 centymetrów dłuższa od poprzedniczki i znacznie przestronniejsza w środku. Zastosowano w niej także — po raz pierwszy w tej klasie samochodów — wyższe standardy bezpieczeństwa, w tym hamulce z ABS, wzmocnienia boczne oraz czołowe poduszki powietrzne. Na niektórych rynkach oprócz wersji hatchback Opel ponownie zaoferował nadwozie trójbryłowe, a także kombi i pick-up. Silniki benzynowe zostały wyposażone we wtrysk paliwa i katalizatory, wersja GSi otrzymała 16‑zaworową głowicę, a silniki wysokoprężne — turbodoładowanie. Corsa drugiej generacji odnosiła sukcesy na całym świecie, a sprzedaż sięgnęła 4 milionów egzemplarzy.
Opel Corsa C
Corsa C: 2000–2006Zgodnie z zasadą, że nie zmienia się składu zwycięskiej drużyny, o zaprojektowanie nowej Corsy ponownie poproszono Hideo Kodamę. Styl generacji oznaczonej literą C wyraźnie nawiązywał do udanej poprzedniczki. Corsa wydłużyła się o kolejne 10 centymetrów. Zwiększono także rozstaw kół i osi, dzięki czemu w środku zrobiło się znacznie luźniej. Po raz pierwszy nadwozie zostało w całości ocynkowane. Zaawansowane technicznie czterozaworowe silniki benzynowe ECOTEC oraz nowe turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem paliwa zapewniały wysoką moc przy niewielkim spalaniu i emisji. Wszystkie wersje były zgodne z normą emisji spalin Euro 4. Podobnie jak jej poprzedniczki, również Corsa C odniosła sukces — sprzedano 2,5 miliona egzemplarzy.
Opel Corsa D
Corsa D: 2006–2014Tym razem odmiany trzy- i pięciodrzwiowa podążyły własnymi drogami. Podobnie jak w przypadku oryginalnej Corsy A, sportowe gusta klientów miała zaspokoić trzydrzwiowa Corsa o charakterystycznej sylwetce przypominającej coupé. Odmiana pięciodrzwiowa stała się zaś w pełni funkcjonalnym samochodem rodzinnym. Corsa D wciąż miała niespełna 4 metry długości — dokładnie 3999 milimetrów. Jednostki napędowe Corsy wyróżniały się niskim zużyciem paliwa między innymi dzięki technologii ecoFLEX Opla oraz systemowi Start/Stop. Samochód z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX zużywał w cyklu mieszanym zaledwie 3,3 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 88 g/km. W 2011 roku Opel wprowadził na rynek bardzo emocjonującą Corsę OPC “Nürburgring Edition” o mocy 210 KM. Najmocniejsza z wersji osiągnęła prędkość maksymalną 230 km/h. Corsę czwartej generacji we wszystkich wersjach sprzedano w liczbie 2,9 miliona egzemplarzy.
Opel Corsa E
Corsa E: 2014–2019Do tej pory piąta generacja Corsy zyskała sobie sympatię około 1,2 miliona egzemplarzy. Mała gwiazda po raz pierwszy urosła powyżej czterech metrów. Samochód mierzy dokładnie 4,02 metra długości. Auto kusi bogatą listą wyposażenia opcjonalnego. W ofercie są np. podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica oraz automatyczna klimatyzacja, a także przednia kamera z sygnalizatorem odległości, system rozpoznawania znaków drogowych i asystent utrzymania pasa ruchu. Optymalną łączność zapewniają systemy multimedialne z 7‑calowym ekranem dotykowym, kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. Opel oferował także flagowe, usportowione wersje małego samochodu — początkowo Corsę OPC z silnikiem o mocy 207 KM, a później 150‑konn Corsę GSi.
Corsa F: rok 2019 Najnowsza generacja małego samochodu, której światowa premiera odbędzie się na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, jako pierwsza jest dostępna także z napędem wyłącznie akumulatorowym. Jednym z ciekawszych elementów wyposażenia są opcjonalne adaptacyjne, matrycowe reflektory IntelliLux LED, które firma Opel po raz pierwszy oferuje w segmencie małych samochodów. Kierowcę wspomagają liczne nowoczesne systemy, takie jak alarm przedkolizyjny z funkcjami automatycznego hamowania awaryjnego i wykrywania pieszych oraz opcjonalny radarowy adaptacyjny tempomat. Nowa Corsa mierzy już 4,06 metra długości. Linia dachu nawiązująca do sylwetki coupé została obniżona o 48 mm w porównaniu z poprzednim modelem - kierowca siedzi aż o 28 mm niżej.
Model – pierwszy raz w historii – oferowany jest również z napędem bezemisyjnym. Źródłem napędu może być elektryczny silnik o mocy około 100 kW zasilany z baterii o pojemności 50 kWh. Zasięg auta wynosić ma 330 km (wg cyklu pomiarowego WLTP).