Audi A7 Sportback debiutowało w 2010 roku. W połowie rynkowej kariery nadeszła pora na lifting. Zmiany objęły standardowo głównie przednią i tylną część nadwozia, nie zabrakło jednak zmian w ofercie silnikowej i wyposażeniowej.
Audi A7 Sportback
Najwięcej pracy styliści mieli przy przedniej części nadwozia A7. samochód otrzymał zmodyfikowaną osłonę chłodnicy, nowy zderzak, zmienił się również kształt reflektorów. Te ostatnie standardowo wykonane są w technologii LED.
Natomiast w opcji pojawiły się nowatorskie światła Matrix LED, które niedawno debiutowały w modelu A8. Ich innowacyjność polega na tym, że zbudowane są ze zgrupowanych blisko siebie punktów świetlnych, które niezależnie od siebie mogą być przysłaniane. W ten sposób wiązka świetlna może przyjmować dowolny kształt, w efekcie światła nie oślepiają kierowców jadących z przeciwka, jednocześnie oświetlając resztę drogi z siłą świateł drogowych.
Audi A7 Sportback
W przypadku tylnej części nadwozia zmiany są mniejsze, objęły zderzak i końcówki układu wydechowego.
We wnętrzu pojawiły się nowe materiały, zwiększono również nieco poziom wyposażenia. Fotele opcjonalnie mogą posiadać funkcje wentylacji i masażu, standardem jest multimedialny system MMI, opcją system Head-Up Display, który wyświetla informacje bezpośrednio na przedniej szybie.
Audi A7 Sportback
Zmiany nastąpiły w zakresie jednostek napędowych. Pod maską A7 Sportback będzie montowany jeden z pięciu silników, dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych o mocach od 218 do 333 KM. Dodatkowo w ofercie znajdzie się oczywiście Audi S7 napędzane benzynowym silnikiem 4.0 TFSI o mocy 450 KM.
W Audi A7 nie znajdziemy skrzyń manualnych. Większość jednostek napędowych współpracuje z siedmiostopniowymi przekładniami (w autach z napędem 4x4 - Multitronic, w wersjach przednionapędowych - dwusprzęgłowymi S-tronic). Wyjątkiem jest wersja 3.0 TDI wyposażona w automat o ośmiu przełożeniach.
Audi A7 Sportback
Samochody, których moc zaczyna się od 272 KM, z napędem na wszystkie koła, opcjonalnie mogą zostać wyposażone w sportowy tylny dyferencjał. Również opcją ale już dostępną dla wszystkich wersji są dwa rodzaje sportowego zawieszania oraz zawieszenie pneumatyczne.
Odświeżone Audi A7 Sportback trafi do salonów we wrześniu. Niemieckie ceny zaczynają się od 51 300 euro za A7 Sportback i 82 300 euro za S7 Sportback. Polskie ceny nie są jeszcze znane.