chceauto.pl
x

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2018
Średnia cena
82 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1395 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1460 kg
Ładowność
525 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
125 KM
0-100 km/h
10.8 s.
V max
194 km/h
Zasięg
810 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.9 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
51 zł
Zbiornik paliwa
64 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
235/55 R17
235/50 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
460 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KMAudi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM

Audi Q3

Audi Q3 to niewielki crossover, który debiutował wiosną 2011 roku na salonie w Szanghaju. Pierwsze samochody trafiły do salonów w drugiej połowie roku. Samochód ma być bardziej prestiżową alternatywą dla takich aut, jak Mitsubishi ASX czy Nissan Qashqai. Q3 powstało w oparciu o płytę podłogową PQ35, na której powstają również Volkswagen Golf i Volkswagen Tiguan. Pojazd dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej. Kierowcy wybierać mogą między napędem na przednią oś lub 4x4. Standardem jest sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów, na liście wyposażenia opcjonalnego znalazła się siedmiostopniowa przekładnia S-tronic. Audi Q3 produkowane jest w hiszpańskiej fabryce Seata w Martorell.

Audi Q3 I FL

Audi Q3, czyli kopmaktowy suv, zadebiutowało pod koniec 2011 roku. Samochód bazuje na płycie podłogowej Volkswagen A5 (PQ35) znanej z Volkswagena Golfa V oraz Volkswagena Tiguana. Pod koniec 2014 roku model przeszedł lifting. Odświeżony model wyróżnia się przestylizowaną osłoną chłodnicy, która stała się odrobinę "ostrzejsza" w kształcie. Inne są również - wyposażone standardowo w światła do jazdy dziennej - ksenonowe reflektory i - wykonane w całości w technologii LED - tyle lampy. Zmodernizowano paletę jednostek napędowych. Do wyboru są trzy silniki benzynowe i cztery wysokoprężne motory z rodziny TDI. Wszystkie jednostki wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa i doładowanie. Spełniają również normę emisji spalin Euro 6. Kurację odmładzającą przeszedł też model RS Q3. Auto - tak jak do tej pory - oferowane jest z pięciocylindrowym, benzynowym silnikiem 2,5 l. W stosunku do wersji sprzed liftingu samochód może się jednak pochwalić większą mocą (+30 KM) i momentem obrotowym (+30 Nm). Oznacza to, że odświeżony model rozwija moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Dzięki tym zmianom auto przyspiesza teraz do 100 km/h w 4,8 s u rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Napęd przenoszony jest na koła obu osi za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni S-Tronic. Przedstawiciele Audi podkreślają również, że w układzie wydechowym zastosowano specjalne klapki mające potęgować wrażenia dźwiękowe.


Silnik

1,4 TSI - to jeden z najczęściej nagradzanych silników w histoii motoryzacji. Zapewnia świetną dynamikę i niewielkie zużycie paliwa. Cierpi jednak na wiele - drogich w naprawach przypadłości. Najwięcej problemów przysparzają mocniejsze odmiany wyposażone w turbinę i kompresor (140 i 170 KM). Standardową przypadłością jest wyciąganie się łańcucha rozrządu podyktowane wadliwym napinaczem, niewłaściwym smarowaniem (uwaga na auta serwisowane w trybie "long life"!) i jakością samego łańcucha. Problematyczny jest też tzw. „wariator” odpowiadający za zmianę faz rozrządu. Jego usterki objawiają się chakterystycznym „grzechotaniem” po uruchomieniu (odgłos podobny do pracy diesla utrzymujący się przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika). Czasem współpracy odmawiają wtryskiwacze i – w modelach z kompresorem – sprzęgło magnetyczne pompy wody.

Bardzo przykra jest też inna usterka, która dotyka zwłaszcza mocniejsze odmiany (zdarza się też w pechowych egzemplarzach słabszych jednostek pozbawionych kompresora). W wielu silnikach dochodzi do pękania pierścieni tłokowych a nawet samych tłoków!

Pozbawione wszystkich wymienionych wyżej wad są dopiero jednostki wprowadzone na rynek w polowie 2012 roku, gdy przekonstruowano wadliwy rozrząd i zastąpiono problematyczny łańcuch paskiem zębatym. Warto pamiętać, że wszystkie motory serii TSI mają bezpośredni wtysk paliwa, co w praktyce uniemożliwia (lub czyni nieopłacalnym) montaż instalacji gazowej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-23

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowe Audi Q3 już w Polsce2018-11-30Audi Q3 już w salonach2018-11-08Nowe Audi Q3 już w produkcji2018-09-12Audi Q3 po zmianach2016-09-16Audi Q3 Sportback. Całkowita nowość!2019-07-26Audi A1 od Seata!2018-10-12

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM - PODOBNE SAMOCHODY

DS DS7

DS DS7

1.2 PureTech 130 KM benzyna2018SUVręcznaprzedni
cena średnia 86 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

1.6 GDI 132 KM benzyna2018SUVręcznaprzedni
cena średnia 61 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Ateca

Seat Ateca

1.0 TSI 115 KM benzyna2018SUVręcznaprzedni
cena średnia 54 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan

1.4 TSI 125 KM benzyna2018SUVręcznaprzedni
cena średnia 65 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Kodiaq

Skoda Kodiaq

1.4 TSI 125 KM benzyna2018SUVręcznaprzedni
cena średnia 65 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Karoq

Skoda Karoq

1.0 TSI 115 KM benzyna2018SUVręcznaprzedni
cena średnia 60 000 zł
OCENY
Dostępność

Audi Q3 I FL 1.4 TFSI 125 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS