Audi Q3 II Hybrid 45TFSI e 245 KM
Audi Q3
Audi Q3 to niewielki crossover, który debiutował wiosną 2011 roku na salonie w Szanghaju. Pierwsze samochody trafiły do salonów w drugiej połowie roku. Samochód ma być bardziej prestiżową alternatywą dla takich aut, jak Mitsubishi ASX czy Nissan Qashqai. Q3 powstało w oparciu o płytę podłogową PQ35, na której powstają również Volkswagen Golf i Volkswagen Tiguan. Pojazd dostępny jest w jednej wersji nadwoziowej. Kierowcy wybierać mogą między napędem na przednią oś lub 4x4. Standardem jest sześciostopniowa ręczna skrzynia biegów, na liście wyposażenia opcjonalnego znalazła się siedmiostopniowa przekładnia S-tronic. Audi Q3 produkowane jest w hiszpańskiej fabryce Seata w Martorell.
Audi Q3 II Hybrid
Druga generacja Q3 zadebiutowała w lipcu 2018 roku. Auto trafiło do europejskich salonów w listopadzie 2018 roku. Samochód mierzy teraz 4 485 mm. To aż o 97 mm więcej niż poprzednik. Rozstaw osi zwiększył się o 77 mm i wynosi teraz 2680 mm. Auto jest też o 25 mm szersze (1856 mm) i o 5 mm (1585 mm) niższe niż do tej pory.
Dzięki potężnej osłonie chłodnicy z pionowym ożebrowaniem nowe Q3 przypomina flagowe Audi Q8. Standardem są m.in. wykonane w technologii diodowej reflektory przednie. O „terenowym” charakterze świadczą osłony nadkoli czy progów. W cennikach znajdziemy obręcze kół w rozmiarze od 17 do 20 cali.
Europejskie egzemplarze standardowo wyposażone są w cyfrowy zestaw wskaźników, system MMI, klimatyzację czy wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę. Bez dopłaty otrzymamy też szereg systemów bezpieczeństwa, jak np. system automatycznego hamowania przed przeszkodą czy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu.
Auto standardowo otrzyma również przesuwaną w zakresie 150 mm tylną kanapę z regulowanymi kątami oparcia. Dzięki niej bagażnik mieści od 530 do 675 l (1525 po złożeniu oparć). Podłoga – dzięki przesuwanej półce – może zostać zamontowana na jednym z trzech poziomów. Dzięki temu próg załadunku to 748 mm.
W początkowym okresie do wyboru będą cztery wersje napędowe: trzy benzynowe i jedna wysokoprężna. Zakres mocy wynosi od 150 do 230 KM. Standardowo samochód oferowany będzie z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów i napędem na przednią oś. Na liście opcji znajdziemy też siedmiostopniową DSG i napęd 4x4 quattro. W przednim zawieszeniu pracują kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowano niezależny układ wielowahaczowy (po cztery wahacze na koło). Bardziej wymagający mogą zdecydować się na aktywne zawieszenie (do wyboru sześć trybów jazdy) czy obniżone zawieszenie sportowe (standard dla odmiany S-line).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-01-05