chceauto.pl
x

Audi Q5 I 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q5 I 2.0 TFSI 230 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2016
Średnia cena
103 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1984 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1795 kg
Ładowność
535 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
230 KM
0-100 km/h
7.2 s.
V max
230 km/h
Zasięg
750 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
10 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł
Zbiornik paliwa
75 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/65 R17
235/60 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
540 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Audi Q5 I 2.0 TFSI 230 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Audi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KMAudi Q5 I 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q5 I 2.0 TFSI 230 KM

Audi Q5

Audi Q5 to kompaktowy SUV zbudowany na tej samej płycie podłogowej co model A5. Jednocześnie jest to drugi SUV tego producenta z serii Q, po dużym Q7.Audi Q5 trafiło do europejskich salonów w drugiej połowie 2008 roku. Samochód produkowany jest w niemieckim Ingolstadt, słowackiej Bratysławie, a także w... Chinach i Indiach. Oferowane obecnie do sprzedaży egzemplarze w zdecydowanej większości objęte są jeszcze fabryczną gwarancją. 

Audi Q5 I

Pierwsza generacja Audi Q5 – typoszereg 8R - budowana była w latach 2008-2016. Samochód bazował na platformie MLB, którą spotkać można było również w modelach A4 i A5 oraz – spokrewnionym – Porsche Macan.

W roku 2012 auto poddano delikatnej kuracji odmładzającej. Zmieniono wówczas m.in. reflektory, osłonę chłodnicy i zderzaki. Wszystkie jednostki napędowe wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, co oznacza, że montaż instalacji gazowej jest w praktyce nieopłacalny. Za wyjątkiem V6 o pojemności 3,2 l wszystkie mają też doładowanie. Na szczęście w tym modelu oferowano już wyłącznie nowszy silnik diesla – 2,0 l TDI z systemem CommonRail, który pozbawiony jest wad poprzednika (nie ma kłopotów z pękającymi głowicami i pompą oleju). Jak w przypadku siostrzanych modeli auto cieszy się dobrą opinią. Największe koszty generuje z reguły – niezbyt trwałe w polskich warunkach – wielowahaczowe zawieszenie obu osi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-03-12

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Audi Q5 nowej generacji2024-09-05Audi Q5 po liftingu2020-07-01Audi Q5 II generacji. Premiera!2016-10-02Audi SQ5 TDI. Hybryda z kompresorem2019-02-22Osiem milionów Audi z quattro2017-01-22Audi SQ5 nowej generacji2017-01-09

Audi Q5 CRASHTEST

Audi Q5 - AKCJE NAWROTOWE

2010-01-04W niektórych samochodach AUDI Q5, podczas wypadku i uruchomienia się poduszek powietrznych, możliwe jest odchylenie osłony słupka przedniego (‘A’) w stronę wnętrza pojazdu, co może być przyczyną obrażeń u osób podróżujących na przednich siedzeniach.

Wada dotyczy samochodów wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy grudniem 2008 r. a majem 2009 r., o numerach nadwozi z zakresów:
WAU***8R*AA000212 - WAU***8R*AA000850,
WAU***8R*9A006992 - WAU***8R*9A054268,
WA1***FP*AA000330 - WA1***FP*AA000330,
WA1***8R*9A009345 - WA1***8R*9A054263.

Audi Q5 I 2.0 TFSI 230 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS