Wiosną 2024 roku Audi A3 zostało poddane modernizacji. Nie dziwi więc fakt, że podobnym zabiegom poddano usportowioną wersję tego modelu, czyli RS3. Warto się zainteresować tym samochodem, bo to jeden z ostatnich prawdziwych hot-hatchów i jeden z ostatnich samochodów z prawdziwym silnikiem spalinowym o godnej pojemności.
- Audi RS3 po liftingu. Napęd i zawieszenie
- Audi RS3 po liftingu. Nadwozie i wnętrze
- Audi RS3 po liftingu. Ceny
Audi RS3 po liftingu. Napęd i zawieszenie
Audi RS3 obecnej generacji debiutowało w 2021 roku. Samochód jest dostępny jako sedan i pięciodrzwiowy hatchback (Sportback). Niezależnie od nadwozia, RS3 jest napędzane przez pięciolitrowy, doładowany, rzędowy silnik o pojemności 2,5 l.
Podobnie jak przez liftingiem jednostka napędowa generuje 400 KM i 500 Nm. Dzięki temu Audi RS3 rozpędza się do 100 km/h w 3,8 s, jego prędkość maksymalna jest standardowo ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie można ograniczenie przesunąć na 290 km/h. To się nie zmieniło, jednak samochód jest szybszy. Jak to możliwe?
Audi RS3
W samochodzie zmodernizowano układ przeniesienia napędu (quattro) i sterowania zawieszeniem. Całość ma działać sprawniej, dzięki czemu samochód może pokonywać zakręty z większą prędkością. No stwierdzenie nie jest pustym słowem, potwierdzono je bowiem liczbami - na północnej pętli toru Nurburgring Audi RS3 po modernizacji "wykręciło" czas 7:33,123, czyli o ponad 7 s lepszy niż auto sprzed liftingu (7:40,748 min).
Audi RS3
Producent informuje również, że Audi RS3 po liftingu ma bardziej nadsterowną charakterystykę, co będą mogli wykorzystać bardziej doświadczeni kierowcy.
Audi RS3
Audi RS3 po liftingu. Nadwozie i wnętrze
A co zmieniło się w stylizacji Audi RS3? Samochód otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy Singleframe i nowy zderzak, pod którym zamontowano biegnący przez całą szerokość nadwozia splitter.
Inne są światła do jazdy dziennej, które otrzymały wzór szachownicy składający się z 24 pól. Gdy samochód jest wyposażony w opcjonalne oświetlenie matrycowe, sygnaturę świetlną można zmieniać. Nową sygnaturę świetlną znajdziemy również z tyłu, gdzie dyfuzor został podzielony na dwie części. Nowe są trzy kolory (niebieski, czerwony i szary). Samochód porusza się na 19-calowych kołach.
Audi RS3
W kabinie pojawiły się nowe fotele kubełkowe pokryte skórą Nappa. Inne zmiany są analogiczne do tych, które zastosowano w A3 po liftingu. Inna jest dźwignia przekładni i otwory wentylacyjne. Co może dziwić, na kierownicy pojawiły się pola dotykowe, które zastąpiły fizyczne przyciski. To rozwiązanie jest trudne w obsłudze i często krytykowane.
Audi RS3
Audi RS3 po liftingu. Ceny
Audi nie podało jeszcze cen odświeżonego RS3. Natomiast wersja przed liftingiem w Polsce kosztowała od 301 600 za sedana i 292 400 zł za Sportbacka. Można się spodziewać, że nowa odmiana będzie droższa.